Vill ha!

När jag var på resa köpte jag tidningen Allt i hemmets julspecial. Blev så inspirerad av allt vackert julpynt och julpyssel som fanns i tidningen. Något som jag kommer att köpa är ett fat som jag ska dekorera med lite julpynt och ljus. Kanske som dom hade gjort i tidningen med hyacinter, julkulor och julkort. Som förslag i tidningen fanns detta vackra marockanska fat, pris 1500kr. Jag hoppas jag hittar nåt billigare.
Daniel har också frågat av mig vad jag vill ha i julklapp. Jag vet aldrig vad jag ska svara. Det finns väl alltid saker man behöver, men jag tycker att det är så tråkigt samtidigt som jag inte riktigt vet vad jag skulle vilja ha istället. När jag tittar runt finns det ju massor av saker jag vill ha men det mesta känns bara onödigt eftersom vi har en lägenhet som är fylld till bristningsgränsen.

Något som jag vet att jag behöver är delar till min Pentikservis. Eftersom jag samlar på en servis och vill ha alla delar. Sist jag var in i en Pentikbutik såg jag att min servis skulle sluta tillverkas vid årsskiftet vilket gjorde det lite bråttom med att inhandla alla delar. Nu när vi var hemma i Vasa och gick en sväng via Pentikbutiken såg vi först att de har 20% på min servis hela November OCH att de har förlängt tillverkningstiden till 2013. Skönt eftersom den är så dyr!
MEN det jag skulle komma till var att alla släktingar som funderar på vad de ska köpa. Passa på att handla lite delar från Pentikservisen Aino nu när det är 20%.
Det jag ännu behöver är:
8 st Tekoppar
Ljusstakar
Runda Serveringsfat 30cm och 35cm
Avlånga Serveringsfat 15x22cm och 18x27cm                                         



Några onödiga saker som jag vill ha är t.ex lite böcker. Älskar ju kokböcker i alla mökliga format. Har på senaste tiden fastnat för Leila Lindholm på tv och har insett att jag har inte en enda av hennes kokböcker så det är något som jag vill ha (men absolut inte behöver). Har också börjat läsa lite deckare. Just nu håller jag på med Jo Nesbos Fladdermusmannen. Har även läst Rödhake. Tycker han skriver så bra så vill gärna läsa fler av hans böcker. Gärna de om Harry Holy.
Är också lite sugen på nya lampor i fönstren. De vi köpte billigt från Ikea är för låga. Skulle vilja ha lite högre, ståtligare men har inte riktigt hittat de rätta ännu. Typ nåt liknande till dessa men kanske inte med vit skärm.

Har också varit ute efter en steghylla, typ som dessa nedan, Men tycker att de är lite dyra.


Jaja det var lite Vill ha-grejer-funderingar. Nu ska jag sluta sitta vid datorn för kvällen.

Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0