Stuvade makaroner med stekt falukorv.


Igår tillagade vi stuvade makaroner med stekt falukorv. Jag har aldrig ätit eller lagat stuvade makaroner förut så jag lagade exakt enligt receptet. Jag tyckte självklart att det var konstigt att de inte hade något att reda med men tänkte att det säkert funkar ändå. Jag menar de testar ju alla recept innan de publicerar. Tyckte dock att det blev lite för rinnigt för min smak. Vi gjorde ju dillstuvad potatis på restaurangen och den blir krämig. Så ville jag att makarinerna skulle vara också så nästa gång jag gör stuvade makaroner kommer jag att reda "stuvningen". Annars var det väldigt gott med stekt korv. Var länge sen vi åt det. Det var även lyckat med grönsakerna i stuvningen trots att vi kokade dem lite för kort tid. Vi åt varsin portion och fick dessutom 3 lunchlådor. Så för oss blev detta recept 5 portioner.

Ingredienser:
1 l Standardmjölk (3%)
5 dl Makaroner
½ tsk Salt
300 g Sommargrönsaker (frysta)
Salt och Peppar
600 g Falukorv
Olja/Smör/Margarin till stekning

Gör så här:
  1. Koka upp mjölk och salt i en non stick-kastrull. Tillsätt makaronerna. Låt de sjuda på svag värme utan lock ca 25 minuter. Rör om då och då. Lägg ner grönsakerna mot slutet av koktiden. Smaka av med salt och peppar.
  2. Skär korven i skivor. Hetta upp matfettet i en stekpanna och stek korven någon minut på varje sida.


Receptet är stulet härifrån.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0