Stockholmsweekend - Mitt kök

I fredags, ganska sent på kvällen åkte vi iväg söderut, jag, Daniel, Marit och Tommy. Vi var framme i Stockholm ungefär vid 10 på kvällen. Som vanligt var det mycke byggen på gång i Stockholm så vi hade lite svårt att hitta till hotellets parkering men annars gick resan bra. Och vilket häftigt hotell sen. Ett nybyggt Scandic hotell i Kista.


På kvällen när vi anlände.

På söndag morgon.

Så på fredag kväll gjorde vi inte så mycket annat än låg och tittade på tv en stund innan det var läggdags. Jag fotograferade lite från rummet också. Här kommer några bilder.



På lördag morgon var det tidig väckning för att hinna njuta av frukostbuffén innan det var dags att ta pendeltåget mot Älvsjö och Stockholmsmässan.

Daniel var mindre nöjd över den tidiga väckningen. :)

Väl framme vid mässan började vi vid Mitt kök-mässan. Alltså matmässan som jag pratat om. Vi strövade omkring och tittade vid olika stånd, provsmakade olika smakprover och pratade med personalen vid de olika stånden. Vi tog åt oss lite gratismaterial, jag köpte en kokbok och Daniels föräldrar köpte lite olika saker bland annat ett par keramiska knivar. Efter ett tag bestämde vi oss även för att köpa dryckeskuponger för att kunna provsmaka lite olika alkoholhaltiga drycker. Jag provsmakade årets blossa-glögg som var väldigt god. Jag provsmakade även ett Amaronevin och Bollinger-champagne. Man måste ju passa på när man kan prova för en slant istället för att köpa hem en dyr flaska från systemet. =) Efter ett tag delade vi på oss så jag gick med Marit och Daniel och Tommy gick iväg för att spana in Båtmässan och Wintershow. Vi tittade på när Paulo Roberto samt systrarna Eisenman lagade mat och pratade. Sen gick vi runt litegrann innan vi mötte upp männen igen. Jag träffade även min gamla klasskamrat Elina och hennes pojkvän på mässan. Det var jättekul eftersom vi inte har setts på flera år. Så vi stannade och pratade en stund. Vi åt lunch alla fyra innan vi fortsatte till Allt för min hälsa-mässan.


Jag poserar vi den lilla menyn som stod utanför kockarnas krog.

Chokladfontäner.

Nästan hela familjen är samlad.

Paolo som säger att ett liv utan pasta inte är ett liv.

Efter detta gick vi åt olika håll och därmed är resterande bilder av dålig kvalité när de är tagna med min telefon istället för Daniels.

Systrarna Eisenman lagar mingelmat.

Vi får våra böcker signerade.

Hälsomässan var inte så bra som matmässan och vi gick snabbt genom stånden. Det roligaste med den mässan var när jag träffade på Jenny, en gammal kollega, som var där och förespråkade poledance. Har inte sett henne på evigheter och då har vi bara pratat som snabbast eftersom jag jobbat.

Jag och Marit lämnade även kvar en stund längre än D&T och såg Anna Skipper föreläsa om MoodFood.


Vi avslutade med en till sväng via Mitt kök-mässan. Jag hittade ett stånd med oliver som jag också var via förra året. Oliverna var minst lika goda som förra året och jag var bara tvungen att fråga var man kan köpa deras produkter. Tyvärr fanns de bara i Skåne men höll på att sälja in sig i Stockholm.

Kvällen avslutades med ett besök i Kista Galleria där vi åt middag vid en foodcourt som hade mongolisk buffé. Maten var jättegod men vi var trötta i ben och huvud och uppskattade inte riktigt allt ljud och stök runtomkring oss. Så vi åt snabbt och gick sen tillbaka för att se Så mycket bättre.

På söndagen satt vi lite längre vid frukosten och sen gick vi på rundvandring i hotellet. Vi åkte upp till Skybar för att fotografera utsikten från våning 34 men tyvärr var det stängt och det fanns inga fönster där på våningen.

Daniel i hissen.

Vi åkte hemåt under förmiddagen och hemma i Ljusne bjöd vi på skinkmacka och kaffe som farsdagsfika. Kvällen gick åt till att göra klart skoluppgiften som hade deadline kl 23.59. Jag blev klar redan vid 5-tiden. Vi åt tacos till middag och sen satt Daniel och spelade dator hela kvällen medan jag låg i soffan, bläddrade genom min nya kokbok och tittade på tv.
Jag har haft en härlig helg och hoppas kunna åka även nästa år för jag älskar dendär mässan! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0