Jobberbjudande

Idag har jag suttit och försökt plugga. Det har gått sådär. Fick lite gjort innan lunch men efteråt har jag mest gjort annat. Gått omkring och plockat saker bland annat....

Vid lunchtid ringde telefonen. Jag blev förvånad när jag såg att det var ett söderhamns-nummer. Tänkte, "behöver de vikarie till sista timmen eller?". Och lite rätt hade jag, bara det att det inte var för sista timmen, och inte på högstadiet heller. Det var en rektor från ett låg/mellanstadie som ringde. Hon hade sett mitt namn på vikarielistan och undrade om jag ville ha ett vikariat. Jag frågade vad det gällde och fick höra att det gällde en klass och ända fram till jul. Eftersom jag har hört rykten och eftersom jag pluggar 75 % (ibland känns det som 150%), svarade jag artigt nej men tackade för att hon ringde. Skulle vara skönt med pengar men jag vill inte gå in i väggen innan jag ens är utbildad.


Så nu ska jag göra mig iordning för att åka och hämta D och så ska vi åka iväg och handla. Ikväll ska vi ha någon form av spelkväll, så får vi se hur det slutar! :) Tänkte köpa glögg och pepparkakor som blir premiär för iår! Funderar också på att baka egna, eventuellt i helgen!



Har pyntat med torkade apelsinskivor och värmeljus i köket. Bilden togs igår. Idag har jag även tillsatt granris och det blev ännu bättre med lite grönt på fatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0