Finmiddag en vardag.



Idag när jag kom hem mötte jag Daniel i dörren. Han hann i princip bara säga att han hade handlat middag innan han åkte iväg på möte med fiskeklubben. Han hade planerat att vi skulle äta fläskkotlett m stekt lök och svampsås. Jag serverade det med ugnsrostad potatis/morot och sallad m riven morot, avokado och röd paprika. Så nu har jag precis lagt mig i soffan efter att ha ätit en god måltid. Daniel är fortfarande inte hemma och lär få värma upp maten när han kommer hem. Kan dock inte klaga på att jag måste laga maten ofta på vardagar då jag har en underbar man som ofta har påbörjat middagen när jag kommer hem. :)

Sallad:
1 morot, riven med potatisskalare
1 avokado i strimlor
1/2 röd paprika i strimlor

Sås:
2.5 dl grädde
6 st champinjoner
lite hackad gul lök
forest blend
salt

Hacka svamp och lök. Fräs dem i lite flytande margarin. Krydda med salt och forest blend. Häll på grädden och låt sjuda ett tag tills konsistensen är lite tjockare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0