Upptäcktsfärd.

Har tvättat under förmiddagen idag och mellan två tvättar tog jag en promenad ut i naturen. Tog en stig/väg genom skogen och hittade vackra blommor och stora sniglar. Även om värmen inte riktigt varit här ännu känner man ändå att sommaren börjar närma sig. Förutom massor av vitsippor, som har blommat länge här nu, hittade jag Tussilagon, Maskrosor, Skogsvioler, Harsyra, Kabbeleka och Liljekonvaljblad. I helgen när jag var i Gävle såg jag knoppar av både Syréner och Hägg. Synd att jag inte hade med mig kameran eller telefonen så jag kunde ha tagit vackra bilder. Kanske måste jag gå samma slinga på torsdag igen så att jag kan fotografera alla vackra blommor!? :)

Sniglarna jag såg var jättestora, såg nästan ut som mördarsniglar, och hade stora vita hus/skal. Har aldrig sett nåt liknande. Sniglarnas hus/skal brukar ju vara bruna. Någon som har sett nåt liknande?

Imorgon ska jag jobba igen. Funderar på att baka någonting och bjuda mina kollegor, passa på när jag ska introducera dietisten som tar över mina 20%, men jag har ingen inspiration till vad jag ska baka som går hyfsat smidigt och som går lätt att ta med.

Har knappt pluggat alls idag. Vet att jag måste men det är svårt att tvinga fram text när man är oinspirerad. Får försöka tvinga fram några rader idag iallafall. Kanske motiverar det mig att vi ska träffa valpen på torsdag eller att vi ska på bröllop på lördag eller kanske att jag ska på konferens i Stockholm på måndag tillsammans med en massa andra dietister?

Kommentarer
Postat av: sabsa

Det här e mumma!! :D För mig gick det så att spegeln blev lite lös och rann ut lite, men den stelnade senare (var för het på gröten då jag hällde på den) http://sabsa.blogg.se/2012/february/havtorns-vitchokladcheesecake-m-havtornsspege.html

2012-05-15 @ 15:40:38
URL: http://sabsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0