Sallad med parmaskinka.

I måndags gjorde Daniel en sallad med parmaskinka. Han blev så sugen på det efter bilden på salladen jag åt i Uddevalla under valborgshelgen. Så han åkte iväg och handlade hem ingredienser. Salladen i Uddevalla hade quinoa som bas men eftersom Daniel ogillar quinoa skarpt lämnade han bort den ingrediensen men la till några andra. :)


Salladen består av Babyspenat, isbergssallat, körsbärstomater, paprika, rädisor, oliver, vindruvor, sockerärter, avokado, mozzarella och parmaskinka.

Och såhär såg salladen från Uddevalla ut.

Några skillnader som jag vet är att vår sallad hade mozzarellaost medan den i Uddevalla hade getost. Quinoan berättade jag ju om redan. Vi hade tillsatt oliver, vindruvor, rädisor och sockerärter i vår sallad. Sen vet jag att salladen i Uddevalla hade nån balsamico-dressing med smak men kan inte riktigt komma på vad det skulle kunna vara. Goda var de båda två iallafall. :)

Kommentarer
Postat av: sabsa

Daniel = Sallad?? Vart e världen påväg?? :D

2012-05-11 @ 10:42:30
Postat av: Linda

Haha jag vet!! Men ännu håller han sig undan quinoan och bönor så ännu har helvetet inte frysit till is. ;)

2012-05-11 @ 12:51:35
Postat av: Elina

Nu blev jag också sugen på parmaskinka! :)

2012-05-16 @ 14:01:04
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det är ju så gott! :)

2012-05-17 @ 08:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0