Påskhelgen.

Påsken har nästan passerat nu och hjälp vad tiden har gått fort. Men tiden går väl fort när man har haft roligt och det har jag verkligen haft denna påsk. Den har gått i maten, vännernas och shoppingens tecken. I torsdags åkte vi till Gävle för att bli bjudna på middag. Innan middagen blev det en afterwork-öl på o-learys och så fortsatte vi hem och blev bjudna på amerikansk-inspirerad middag med tjocka revbensspjäll och coleslaw. Det blev en sen kväll med många skratt och roliga historier. Fredagen blev lugn med en tapaskväll ensamma hemma. På lördagen blev det shopping för mig i gävle tillsammans med Linnéa. Hittade några fynd och favoriten blev dessa skor.


Vi tog tåget mot Ljusne och där bjöds det på 3 rättersmiddag.
Fina Linnéa och galna Daniel.

Till middag bjöds det på: Sparris med lufttorkad salami till förrätt, Lammstek till efterrätt och Grand marnier-marinerade bär med vaniljglass till efterrätt.



Kvällen avslutades med djupa diskussioner.
Idag har vi hunnit med promenad och lite henrik schyffert-stand up innan jag vinkade av Linnéa vid tåget. Knepigt att det endast går ett tåg idag mellan Ljusne och Gävle.

Daniel har dragit iväg och fiskat och jag tror jag ska lägga mig i soffan och läsa bok eller kanske lite kokböcker. Ska hitta på nån trevlig efterrätt till imorgon då vi är bortbjudna på middag till grannarna. Skulle vara roligt att testa något nytt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0