Chili Con Carne


Chili con carne är en rätt som kort och enkelt betyder chili och kött.
Jag har bett Daniel att göra ett gästinlägg med sitt recept på chili con carne, men har inte fått något ännu så publicerar bild och vad jag tror att hans chili con carne innehåller. För jag måste erkänna att när det blir den rätten på menyn hemma hos oss är det alltid han som kockar. Jag tror att det är en av hans favoriträtter och jag börjar lära mig att äta den. Jag måste lära mig att äta den eftersom om han skulle få bestämma skulle den kunna serveras alla dagar i veckan. :)

Ingredienser:
Köttfärs
Vita bönor i tomatsås
Lök
Krossade tomater
Majs
Champinjoner
Syltlök
Chiliflakes
Salt och Peppar



Det blir ofta storkok i 9-liters kastrullen. Det hade det blivit denna gång också om vi inte hade haft så fullt i frysen. Nu använde han den stora kastrullen men kokade "bara" 2½ liter. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0