Sportlovsveckan

..börjar lida mot sitt slut och jag har precis blivit lämnad ensam. Daniel åkte söderut för en liten stund sen och sabina är inte heller hemma. Det är både skönt och tråkigt. Nu blir det att ta tag i verkligheten igen efter en mycket härlig vecka tillsammans med Daniel. Det har varit så skönt att kunna umgås och ha roligt tillsammans hela veckan utan att ha nån skola att gå till eller att Daniel är på jobbet.

Detta får bli en liten sammanfattning av veckan. Jag har valt att inte sitta så mycket vid datorn denna vecka utan njuta maximalt av sällskapet. =)

I lördags kom Daniel upp ganska tidigt. Vi åkte nästan genast ner på stan för att möta upp Linus, Linda & Sara,  och så var vi och lunchade på Costas. Mycket gott. Jag blev imponerad av deras buffé. Efter lunchen åkte jag hem för att förbereda födelsedagsfikat medan Daniel lämnade kvar och shoppade litegrann med de andra.

Vi var 9 stycken som fikade och firade Daniel. Riktigt trevligt hoppas jag att han hade det. Åtminstone var det vad han sa. ;)
På kvällen käkade vi middag på restaurang Ängen och kvällen avslutades hemma med en spelkväll.

Söndagen blev en riktigt slö dag. Vi tittade på Vasaloppet, på 5-milen och så var vi å storhandlade på Ica maxi. Kvällen avslutades med hemmagjorda hamburgare och film.

Under resten av veckan har vi tagit några långpromenade för vädret har varit fantastiskt! Iallafall fram till i torsdags när det började snöa och det var inte lite snö det kom. Vi fick gräva fram bilen från parkeringen.
Vi har sett en hel del filmer och så har vi fikat och käkat middag med bekanta. Igår var vi på Tapas med kusin Anna och Sebastian. Maten var mycket god men priset är inte direkt för en students plånbok. Kanske om man ska gå ut och ta ett glas vin nån gång och vill äta nåt litet till...

Erik (Daniels f.d kombo och studiekompis) var ner och besökte oss en dag. Då bjöd vi på tacogratäng-middag och så kollade vi på filmen Gulliver´s resor. Den var lite lustig men jag skulle inte klassificera den som en bra film. :)

Idag har vi superhärligt vårväder utomhus så vi var på en promenad innan Daniel drog iväg. Nu borde jag sätta mig och läsa boken som jag har ignorerat hela veckan men det tar emot när solen skiner så härligt utomhus.

Ikväll ska jag njuta av lite melodifestivalen i soffan framför tvn. Hoppas nån av mina favoriter vinner. :) Jag tycker att Danny och Nicke Borg har de bästa låtarna (även om de inte är schlager direkt). Men jag gillar Finlands bidrag iår också. Blev riktigt shockad när min syster spelade upp låten för mig.

Nu ska jag lägga mig och läsa en stund innan jag tappar motivationen helt och hållet.



Finlands bidrag i ESC 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0