...med samtal som redskap.

Igår satt jag ensam hemma, frossade i chips och kollade på melodifestivalen. Tråkigt att inte Danny vann. Jag tyckte han var riktigt bra igår. Jag kom på mig själv med att sitta och le när han körde loss på scenen. Man såg verkligen hur han njöt och det fick mig att njuta. Konstigt detdär.. Egentligen är jag inget Danny-fan. Brukar tycka att han har okej låtar men inte så mycket mer än så. :) Istället blir det Eric Saade som får åka till Tyskland. Får hoppas att han inte bryter ihop och klarar av pressen... 

Idag skiner solen ute. Ska snart dra iväg på en promenad till skolan. Ska läsa boken Professionell vägledning - med samtal som redskap. Jag har läst 2 kapitel och tycker att den verkar riktigt intressant. Denna bok var mer lättläst än empati-boken som jag började med i veckan. Den boken la jag åt sidan för den var fruktansvärt tungläst + att jag inte ska ha läst den förrän till fredag. Med samtal som redskap-boken ska jag ha utläst innan imorgon. Bara att sätta igång.

Först ska jag plocka det sista i lägenheten. Sabina har bjudit hit hela FSN-gänget. De ska jobba med nån sångbok så jag ska fly fältet. Sabina har blivit vald till ordförande i nationen också så för att fira har hon bakat en blåbärsmousse-tårta. Hoppas att de lämnar lite så jag får smaka. Den ser riktigt god ut. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0