Hundvakt

Nu har vi fått hit Dixie och hon har hunnit sova en natt hos oss. I sängen också... Som tur är tycker hon att det blir för varmt att ligga mellan oss och två duntäcken så antingen sover hon i fotänden eller på golvet. Det blev väckning klockan 5.30 imorse. Då ville hon ut! Det var Daniel som fick gå. Han ska ju ändå till jobbet!! Men jag kunde inte sova efteråt heller så klev upp jag också.

Nu har jag druckit några koppar kaffe för att piggna till och kunna koncentrera mig på plugget. Hoppas det går bra och att donnan håller sig lugn. Hon är ju van att vara ensam hemma hela dagarna.
Just nu ligger hon vid mina fötter och suckar högljutt för att visa hur tråkigt hon har det tillsammans med mig.
Idag måste vi åka och köpa nån boll så att hon kan få springa av sig under promenaderna. Igår testade Daniel att cykla med henne och det gick jättebra tydligen. Så det är också en variant att få henne utsliten. :)

Lite bilder från gårdagen!! :)

I väntan på promenad...

Radarparet.

Hon löser väldigt mycket hår just nu (tror hon byter till vinterpäls) så jag har brett ut en filt i soffan som hon får ligga på! :)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Vilken söt hund! Vems är den? Vår förra hund hette också Dixie...

2010-09-10 @ 09:51:26
URL: http://jennifers-blogg.blogspot.com
Postat av: Linda

Kul!! Dixie är ett fint hundnamn. Det är hunden som Daniel hade på prov i några veckor i vintras. Det är en av hans förra elevers hund och vi är hundvakt i helgen när han ska bort.

2010-09-10 @ 10:32:44
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0