Tentaångest!

Nu börjar tentaångesten smyga på... Jag har ju varit hemma och pluggat i en veckas tid men det känns som att ingenting har gått in. I tisdags började jag känna förkylningssymtom och i onsdags var jag riktigt hängig. Nu sitter jag här och dricker varmvatten med lime för att lindra halsen och har värsta paniken!
Jag brukar vara lite nervös inför tentor men det var länge sen jag har känt denhär känslan, en känsla att jag verkligen inte kan det vi har tenta på. Jag brukar känna att jag inte kan allt, men jag brukar ändå känna att jag kommer att klara mig... men så känner jag inte denhär gången! Jag undrar om det är för att jag inte har fått någon föreläsning!? För jag har märkt att jag lär mig bäst när jag har hört informationen från någon annan. Det är därför jag inte brukar missa föreläsningar, för när jag gör det får jag kämpa riktigt riktgit hårt för att ta igen kunskapen!! Och nu sitter jag med en bok på över 500 sidor engelsk text som jag ska lära mig genom att bara läsa!! Men hur mycket jag än läser nu så går det bara ut igen.. Jag tror att förkylningen har omslutit hjärnan så att den inte kan arbeta.... Jaja, ska ändå försöka skriva den! För om jag inte skriver den har jag ju ingen chans att klara den.

I tisdags åkte jag och Daniel iväg för att titta på fiskevatten och så skulle Daniel kasta några kast med flugspöt. Jag undrar om det var det som var droppen som fick bägaren att rinna över för min förkylning!? Jag tyckte ändå att jag var fullt påklädd med många lager, men står man stilla blir det ju kyligt. Vi åkte ut till sjöarna som bara medlemmar i flugfiskeklubben får fiska i och när vi hade packat ur bilen och började gå i skogen kom vi till en skylt!!


Daniel blev knäckt!! Men som tur är finns det två sjöar, och vid den andra sjön fanns ingen skylt! Så han fick fiska en timme... Jag hade med kameran så jag gick runt och fotograferade allt möjligt. Hittade bland annat några riktigt stora grodor. Fick höra att dom leker nu... :)






Daniel spanar in grodorna och "den förbjudna sjön"...


Här står han och kastar vid den andra sjön...


Byte av fluga och plats... Jag tycker plankan ser lite ostabil ut. :)


Daniel har försökt lära mig tekniken bakom flugfisket... När man drar tillbaka måste man titta på linan!! =)


Sen ska man kasta ut så långt som möjligt! =)


Mycket nöjd fästman efter 1 timmes kastande.. Tyvärr utan fisk men lika glad ändå! =)


Kommentarer
Postat av: sabsa

haha:D som ett barn på julafton!

2010-05-07 @ 10:24:27
URL: http://sabsa.blogg.se/
Postat av: Linda

Fiskesäsongen ÄR Daniels julafton! ;)

2010-05-07 @ 11:01:17
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tråkigt att du blivit sjuk.Lycka till med tentan.

2010-05-07 @ 19:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0