Julblommor



Jag hade lite förhandlingar med mig själv om jag skulle handla några julblommor eller inte eftersom vi kommer att vara borta hela jul och nyår. Men jag kom fram till att om man börjar pynta med julen vid första advent så hinner man njuta i nästan en månad innan man åker härifrån. Och titta så fina blommorna har blivit. Amaryllisen har slagit ut i blom och hyacinterna är på god väg också. Och snabbt har det gått. På några dagar har det gått från knopp till blomma! Jag hade brist på krukor när jag kom hem med hyacinterna så det fick bli en nödlösning (alla krukor är kvar uppe i Umeå). ;) Jag lindade in hyacinterna i tidningspapper och stoppade ner dem i en genomskinlig vas. Funkade det också även om det inte är det snyggaste pappret. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0