Semesterresa: 75-års kalas

Nu är jag hemkommen från fikat hos våra grannar och tänkte härmed fortsätta bloggandet om vår gemensamma semester! :) Denna gång ägnar jag ett inlägg åt min farfar som fyllde 75 år under tiden vi var i Finland. Självklart var det kalas. =) Det var mycket kalas under vår 1½ vecka långa vistelse i Österbotten. Först 50-års kalas hos morbror, sen vårt förlovningskalas och sist farfars 75-års kalas!

Lite bilder:


Tårtan. Om ni tycker att den ser bekant ut har ni helt rätt. Det blev en hel tårta till övers från förlovningskalaset, så jag dekorerade om den så att den skulle passa för evenemanget.


Smörgåstårtan.


Daniel och pappa sitter i soffan och väntar på att hugga in på läckerheterna.


Värdparet och födelsedagsbarnet! =) Fammo och faffa.


Födelsedagspresenten. En bärbar dator! Haha, citat: "Ni är tokiga!"


Gäster. Maggi&Göran och Gerd&Börje + lilla Julia


Gäster. Gerd, Eila&Ingmar, farfar och lilla Julias hår =)


Gäster. Kusin Thomas med fru Jeanette, Pappa, Daniel och Faster Monica&Mika


Söta kusinbarnet Julia


söta kusinbarnen Hanna&Julia


Julia, Hanna och pappa slåss om vem som ska få spela på pianot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0