Ljuva studentliv

Jag har nu anlänt till Umeå. Jag kom till Carlshem först klockan 21 igår kväll så vi satt och pratade en stund och slötittade på tv innan vi gick till sängs. På tal om tv. Sabina har bara fått in kanal 1, 2, 4 och 6 på sin tv. Är det någon som har en aning om varför? Måste man ha digital-box nuförtiden i Umeå eller är vi bara otekniska? Det står kodad signal på alla andra kanaler....

Idag blev det väckning vid 7. Käkade frukost och sen cyklade vi iväg till Iksu. Jag avslutade mitt medlemskap och Sabina skaffade ett medlemskap. Hoppas vi hinner träna nåt i veckan. Hon har så fullt upp med all nollning och introduktion i skolan!

Sen lämnade jag henne på Iksu, eftersom hon skulle ha föreläsningen där. Själv gick jag till UB och kopierade papper, bokade kursböcker och lånade en bok också. Sen satte jag mig i lindellhallen, läste och löste sudoku medan jag väntade på Sabina. Jag mötte upp henne och Eric och så åt vi lunch vid Universum. Sen fick jag lära mig ett nytt rum på universitetet också. Deras nästa föreläsning skulle vara i Dramastudion i Humanisthuset. Jag hade ingen aning om var den låg. :D Men vi hittade i tid.

Jag uträttade ytterligare några ärenden. Gick omkring och mös i korridorerna och snyftade inombords för att jag inte kommer att få vara på universitetet så mycket denna termin.

Strax efter 16 kom Sabina hem och vi gjorde en hastig middag (spagetti med köttfärs/kidneybönssås), innan hon skulle iväg på nollningsprogram. Ikväll skulle de ha sju-kamp.
Själv har jag vattnat blommorna, gått omkring och plockat och dammsugit det värsta slarvigt. Jag har flyttat runt lite saker och diskat. Nu blir det nog soffan och tv om det kommer något intressant. Annars lägger jag mig och läser bok.

Jag kommer att sakna lägenheten och Umeå.

Kommentarer
Postat av: sabsa

skönt med städhjälp hemma ;D de kan jag gott vänja mig vid :D

2010-08-30 @ 22:11:58
Postat av: Linda

Haha.. vänj dig inte, för det kommer inte att ske många gånger! :P

2010-08-31 @ 09:23:56
Postat av: tove

Hej. Kunde inte låta bli att kommentera tv frågan! Man måste ha kort i boxen för att se alla kanaler men gå över till analogt istället! Vi fick till och med fler kanaler än vi hade förr! :)

2010-08-31 @ 19:40:19
Postat av: Linda

Tack Tove! Jag ringde redan till bostaden som kopplade mig vidare till Kommunicera. Efter att hon pratat i 5 minuter om en massa som jag inte förstod (snappade upp analogt) så ringde jag Daniel. Han guidade mig igenom att ändra från digitalt till analogt så nu har vi tv-kanaler även om de är i lite lustig ordning!! :D

2010-09-01 @ 09:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0