Strålande sol och kyliga vårvindar

Idag blev vi klara med sista gruppuppgiften till kursen jag läser i Gävle. Så skönt!! Nu är det bara en tenta kvar och sen är jag klar för denna termin.
Efter att vi var klara med uppgiften kring lunchtid gick jag iväg ut på en promenad för att njuta av det soliga vädret och gå lite ärenden.
Först gick jag iväg till Ålidhems centrum för att lämna tillbaka filmen vi hyrde igår. Efter det tog jag en liten omväg och gick ner till älven. Jag blir alltid mycket gladare av att vara i närheten av vatten. Eller att se vatten iallafall. När jag var ute på vatten i Thailand blev jag ju sjösjuk så jag kanske bara ska betrakta det på avstånd. =)
Jag hade med mig kameran också och tog lite bilder. =)


Mot Umeå centrum..


Den så kallade fyllebron vid Strömpilen.... ;)


Två fåglar satt och njöt av solen på ett isflak...


Hittade även lite vårtecken i form av tussilago..

Jag gick längs älven till Strömpilen och Ica Maxi. Där strövade jag omkring i lite affärer och upptäckte en "Outlet" med Vero Moda kläder. Tyvärr inget intressant så jag gick vidare till Maxi för att handla mat. Har ju bara handlat det nödvändigaste fram tills nu för hade tänkt åka och handla till Maxi men det har inte blivit av. Nu gjorde jag det under min promenad vilket kanske var dumt eftersom jag redan bar på en proppfull handväska p.g.a kameran. Fick iallafall träning när jag bar hem 2 tunga matkassar + en proppfull handväska.

Det var mycket skönt. Var borta i 2 ½ timme. Men det blåser riktigt kyliga vindar. Fick dra på mig mössan under promenaden för att det ven så mycket i mina öron.
Nu blir det att bädda ner sig i sängen och läsa lite spännande bok: Dan Brown - Den förlorade symbolen.

Jag kommer att sova gott inatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0