Hem kära hem...

Nu har jag anlänt till Umeå och sovit en natt i vår sköna säng. Har verkligen saknat den efter att ha sovit en månad i andra mindre sköna sängar.. :)
Det gick bra att köra men vädret var väldigt varierande. I Ljusne sken solen men under vägen till Sundsvall så både regnade och snöade det. Jag sa ju att det skulle börja snöa tills jag körde upp till Umeå... Det var massor med traffik också, speciellt hästvagnar. Undrar om det ska vara trav någonstans norr om Söderhamn!?
I Sundsvall stannade jag till och fick mig en kopp kaffe och en glass. Det är trevligt och skönt att kunna pausa lite längs vägen. Sträcka lite på benen, som blir så slöa när man sitter och kör länge i sträck.
Vi satt och pratade och så såg jag en artikel om Peter "Foppa" Forsberg och hans nya flamma. De var med på planet hem från Thailand och då sa vi att hon knappast kan vara äldre än mig. Det var hon inte heller...En 22-årig student. :)
Jag fick också låna en ring som jag har framför förlovningsringen nu så att det inte ska ramla av, eftersom den är lite för stor. Måste fixa till det i sommar!!

Vägen upp gick bra också. Det kom ett riktigt ordentligt snöfall norr om Timrå men i övrigt gick det riktigt bra att köra och det hade minskat ner med traffik också. Stannade till i Ö-vik för att käka middag eftersom jag visste att jag skulle iväg direkt i Umeå, så jag skulle inte hinna äta någonting där.

När jag kom till Umeå slängde jag bara in väskorna och så sprang jag till bussen och åkte ner på stan. Där mötte jag upp Linnéa m.fl och så tog vi en öl på Pipes of Scottland. Det var trevligt att träffa lite vänner igen. Hoppas det blir mycket sånt i veckan!!
Hade planerat in en vattengympa i veckan också men kom på när jag satt i bilen att jag lämnade alla bikinisar i Ljusne... DUMT! Jaja, får träna någonting annat istället.

Nu ska jag dricka en kopp kaffe, gå iväg och köpa lite mjölk och sen kommer kusinvitamin hit och så ska vi färdigställa uppsatsen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0