Dixie!

Som jag skrev igår har vi hämtat "hem" schäfertiken Dixi... När Daniel läste mitt inlägg sa han: "Men du har ju inte skrivit att vi haft henne tidigare". Så nu tänkte jag skriva lite kring historien bakom Dixi.

Dixi var ju usprungligen tänkt att bli militärhund. Men efter mönstring blev hon nekad p.g.a olika orsaker. Då blev hon hemskickad till uppfödarna som tog hand om henne ett tag. Tyvärr hade de inte möjlighet att ha kvar henne eftersom de redan hade så många hundar och de hade ju tänkt att bli av med henne till militären.
Jag vet inte hur familjen som har henne nu kom i kontakt med Dixi men de har tagit henne till sin familj iallafall. Ibörjan på prov men de kom också på att de har för många hundar (3 st) och helst inte kan ta en till. En pojke i familjen är Daniels elev och han berättade om det i skolan. Daniel som har tjatat om hund så länge jag kännt honom blev lockad och tog henne på prov i 2 veckor. =) Vi blev förälskade direkt men tyvärr kan inte vi ta henne heller p.g.a den närmaste tidens planer.

Men vi har bra kontakt med familjen, som har tagit tillbaka henne, och vi är hundvakt så ofta vi får. :)

Idag har vi varit ute och sparkat fotboll på gården. Hon hade en favoritboll men idag var hon så vild så hon har punkterat bollen. Roligt hade hon och fantastiskt väder är det här idag så ingen av oss ville gå in!!

Lite bilder... =)










Nu ska jag ge lunch till Dixi, packa färdigt och så ska vi gå på en promenad via Daniels jobb. Dixi är lite orolig när hon är ensam hemma men hon är mycket tryggare i bakluckan på bilen. Därför ska hon få sitta i bakluckan i 2 timmar innan Daniel slutar. Sen ska jag göra mig redo att börja köra mot Umeå..


Kommentarer
Postat av: Daniel

Nice Babe :D

2010-04-23 @ 16:55:28
Postat av: Linda

Thank you Darling! =)

2010-04-24 @ 09:11:14
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0