Weekend i Finland 130816-130818

Nu var det himla länge sen jag jag skrivit ett blogginlägg igen. Det har varit fullt upp både på jobbet och hemma. Vi har haft många turer till veterinären med Memphis men nu hoppas jag att det ska lugna ner sig. Jag tänkte jag skulle skriva några inlägg om vad som hänt de senaste helgerna. Först ut är helgen till Finland där jag var på klassåterträff - 10 år sen högstadiet. =)
 
Det blev en ganska tuff resa då jag endast hade en helg på mig. Jag hade iallafall tagit ledigt på fredagen för att få en extra dag att spendera med nära och kära i Finland. Jag tog nattåget kl 03 från Söderhamn då jag skulle ta ett flyg från Arlanda som gick kl 7. Det var tungt att åka tåg den tiden på dygnet men jag kunde till slut slumra till lite på tåget. På Arlanda var jag lite stressad då jag bara hade ca 1 h på mig att leta mig från tåget, checka in baggage och gå genom säkerhetskontrollen till gaten. Men det var inga problem. Allt flöt på och jag hann t.o.m ta en kopp kaffe innan jag klev på flyget.
 
I Vasa var jag redan kl 9 lokal tid. Mamma plockade upp mig och så åkte vi in till stan. Jag var och tog en bild och ordnade med nytt pass. Usch vilken hemsk bild det blev. Tur att man inte behöver visa den så ofta. ;) Sen uträttade vi lite andra ärenden på stan, bl.a. så hämtade jag ut bilderna från fotografen. Vi gick och shoppade lite och sen blev det lunch innan vi åkte till Tölby för att hälsa på mormor och morfar.
 
 
På kvällen åkte jag till Vörå och så kom Eirik över på middag. På lördagen var det dags för klassåterträffen. Vi började dagen med att åka till stan och besöka alko. Sen åkte pappa och Eirik på vöråmästerskapen i Golf, ovädret till trots. Själv åkte jag och hälsade på Emma och Maja och fick se deras bygge. WOW! :)
 
Rötji-gänget.

På söndagen hjälpte jag till att plocka lite vinbär innan jag packade ihop mina saker och så åkte jag och pappa till Malax för att träffa ytterligare lite släkt. Vi började med kusin Thomas och kusinbarnen. Sen köpte vi lite pizza och åkte till farmor och farfar och åt. Hann vara där en stund innan det var dags att bli skjutsad till flyget och resan hem. Hem kom jag väl kring kl 01 och så var den helgen slut. Även om det var en tung resa så var det absolut värt det! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0