Vårt bröllop ur mina ögon, del 9: Festplatsen

Att välja festplats är ju också en stor del i planeringen. Man ska välja en plats som passar den stil man tänkt ha på bröllopet. Det ska vara praktiskt och så ska det vara en lokal som rymmer det antal personer som man vill bjuda. Eller så kan man ju välja platsen man vill ha och sen bjuda det antal människor som ryms i lokalen. ;)
 
Jag har alltid drömt om att ha en lyxig känsla på festplatsen. Gärna ett slott eller herrgård hade varit drömmen. Hade jag haft obegränsat med pengar hade jag försökt hyra ett ställe (slott eller herrgård) som har en vacker festsal och som har hotellrum där alla gäster hade kunnat sova över.
 
Valet nu föll faktiskt ganska självklart på Kalles Inn då mamma och hennes man driver verksamheten där. Och även om det inte är ett slott eller en herrgård så kan jag inte klaga på den häftiga miljön och den lyxiga känslan.
 

Middagen hade vi i västra salen i värdshuset. Det blev lite trångt då vi var 78 personer men jag tror det gick ganska bra. :) Det blev lite varmt också då kvällssolen sken rakt in i rummet och värmde upp salen. Buffén hade dukats upp i norra salen. Dansen hade vi ordnat i paviljongen, där det även fanns en bar där man kunde köpa förfriskningar efter middagen. Och i kåtan hade föräldrarna gjort iordning ett bildspel av bilder på mig och Daniel och våra liv som snurrade runt hela kvällen.
 
Det som var bra med att vi hade så många lokaler att tillgå var att man slapp städa undan bord för att göra rum för dans, lekar o.s.v. Nackdelen blev att folk spred ut sig och fanns lite överallt så alla var inte med på alla lekar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0