Trattkantareller, fim och vin.

Igår fick vi ett ryck och åkte ut till skogs. Hade egentligen tänkt städa men då det var så fint väder så kände vi att vi inte kunde sitta inne hela dagen. Vi hörde av oss till Elin och Buck som också hängde på.
 
Det är så bra att åka ut till skogs och släppa busfröna. De älskar det och ger verkligen 110% hela tiden. Och även vi gjorde riktiga fynd. Daniel fick upp två fiskar som Elin fick med sig hem och jag och Elin hittade massor med svamp. Det var dock lite svårplockat då det var kallt och då vi hade två hundar som gärna ville leka precis där vi skulle plocka. 
 
Elin var smart och stod ut med kylan och rensade sina svampar direkt i skogen. Jag började göra så men till slut fixade jag det inte längre pga iskalla händer så jag plockade och tänkte rensa hemma. Jag ångrar mig varje gång jag gör så.
 
När vi kom hem slängde jag i en tvättmaskin med kläder och sen kom micke, elin, alex och buck hem till oss och så beställde vi pizza. Micke åkte sen vidare medan jag och elin började dricka vin och rensa svamp. Daniel och Alex slängde sig i soffan med hundarna och tittade på tv. Vi kollade nån film (som jag inte kommer ihåg namnet på) medan vi rensade de sista svamparna.
 
Jag tror vi har en trött memphis idag då han fortfarande inte märkt att jag har vaknat. ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0