Vårt bröllop ur mina ögon, del 1: Svensexa och möhippa

Jag tänkte börja med att visa några bilder och berätta om Daniels svensexa och min möhippa. Tyvärr har jag inte så många bilder från svensexan men jag kanske kan fylla på om jag råkar komma över några fler. ;)
 
Daniels vänner kom och överraskade honom i lägenheten en lördag i juni. Han fick byta om till en onepiece, ett rosa linne och en hatt samt fick direkt en öl i handen. Därifrån har jag förstått att de åkte till E-center där han fick i uppdrag att inhandla middag på tid. Kvällen fortsatte i en hyrd stuga i söderhamnstrakten med grillning, vattenskoteråkning och fest. Har även hört rykten om att han skulle bygga en fågelholk och sälja den. ;)
När de kom hem med honom dagen efter tror jag att han tyckte att det var en mycket lyckad kväll även om han var okontaktbar första kvällen och sen var bakis i 3 dagar. =)
 
 
 
Efter att svensexan hade varit började jag gå och klura på när min möhippa skulle kunna vara. Gissade nästan att det skulle bli i Finland men jag hade ingen aning om när, tills Daniel "råkade" försäga sig om att det skulle bli dan innan bröllopet trots att han hade avrått dem. Jag gick omkring och muttrade över detta men försökte göra undan så mycket som möjligt innan så att jag inte skulle ha så mycket kvar att göra dan innan bröllopet och på så sätt kunna njuta av möhippan. Så när vi åkte in till stan på torsdagen (2 dagar innan bröllopet) var jag totalt oförberedd på vad som komma skulle. =)
 
Såhär överraskad blev jag.. =)
 
De började med att klä om mig till prinsessa med tiara, slöja och trollstav. =) Sen satte de ett glas mousserande i handen på mig och så begav vi oss iväg på chokladprovning. Det var mycket intressant,, och gott förstås! ;) Vi fick lära oss mycket om kakaobönan, hur man tillverkar choklad och så fick vi även smaka på deras egna praliner.
Efter chokladprovningen gick vi iväg mot nästa anhalt som visade sig vara Vaasa day spa. Där hade de bokat en tid åt mig för hot stone massage. Jag har aldrig varit på det tidigare men det var så himla skönt. Jag kommer absolut att göra om det och jag rekommenderar det varmt till alla som tycker om massage/taktil. Det var massage med varma stenar. Hon tog inte i speciellt hårt utan det var mest bara skönt och avslappnande. Efter massagen var jag alldeles varm i hela kroppen och kände mig nöjd.
 
Då tog de oss vidare till sista planerade stoppet som var picknick vid Gustavsborg. Vi bredde ut oss vid dambadet där vi fick tak över huvudet då det regnade litegrann. Vi trodde ju aldrig att det skulle komma nån och bada när det regnade. Gustavsborgs dambad är, för dem som inte vet, en terass vid en strand som är endast för damer, där man kan få sola/bada topless/naken om man vill. Eftersom vi bara var "flickor" vid denna tillställning (det var ju en möhippa) tyckte vi att det var okej att vi hade picknick där en mulen, regnig dag.
 
Mina fina flickor hade fixat en mycket härlig picknick med vin, varmrökt lax, sallad, bröd, ost, kex och vindruvor. Efter ett tag började solen skina och det blev ganska fint väder. Det var även då som det började dyka upp damer. Den ena mer sur än den andra över att vi var där. Efter några ilskna blickar och elaka kommentarer packade vi ihop oss och åkte därifrån.
 
Några avslutade kvällen där medan vi andra gick och tog ett glas på en pub. Där var det så högt ljud så vi drack upp snabbt och så gick vi vidare mot vattnet där vi avslutade kvällen på en brygga i solnedgången. Jag måste säga att en bättre möhippan hade jag nog inte kunnat få. En "skämma-bort-Linda-dag" var precis det jag behövde 2 dagar innan bröllopet så jag fick något helt annat att tänka på.
 
 
 
STORT TACK till alla som var med och fixade svensexa och möhippa. Jag tror vi båda fick varsitt minne för livet. :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marina

Kul att läsa!
Tack själv för att ni valde Finland ;)

2013-07-24 @ 21:51:49
Postat av: Emma

Roligt att du tyckte om möhippan! :)

2013-07-25 @ 17:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0