Jul och nyår.

Nu är vi hemma efter att ha firat jul och nyår i Finland. Denna långa semester var verkligen välbehövlig för mig, Vi har mest bara umgåtts med nära och kära och ätit god mat. Vi började i Vörå hos pappa. Då var det väldigt kallt ute men vi behav oss ut på promenader ändå då Memphis måste rastas. Fint väder var det iallafall. :)
 
Julafton började vi i Vörå med promenad. Sen packade vi ihop vårt pick och pack och åkte till Pixne för att fika hos Fammo och Faffa. Därefter åkte vi ut i skärgården till Mamma där vi kollade på kalle anka och åt julmiddag.
På juldan eldade vi rökbastu och badade badtunna. På julannandan hade vi middagsbjudning för släkten då mormor, morfar och morbror m fam kom ut till skären. Memphis skötte sig exemplariskt under middagen och både han och husse var helt slut efter allt folk.
 
På torsdag åkte vi till Vörå igen efter en sväng via mellandagsrean. I Vörå tog vi en tur i skidspåret med Memphis och pappa. Det gick jättebra men han var lite ivägen ibland och blev väl överkörd nån gång. ;) På kvällen åkte vi ännu vi Emma och beundrade lilla Maja. :)
 
På fredagen hade vi middagsbjudning för släkten på pappas sida. Memphis skötte sig återigen exemplariskt och sov under middagen. Ja förutom när det fanns en chans att sno en brödskiva då pappa la ner brökorgen på golvet. ;)
 
På lördagen blev jag som en ny människa då jag fick lite färg i håret. På söndagen åkte vi in till stan och passade på att gå ut på restaurang och äta lunch när vi hade hundvakt. Efter lunchen var vi bjudna på kalas hos faster.
 
På måndagen hade vi nyårsfest och den blev toppen! Vi eldade rökbastu, badade badtunna, lagade god trerätters middag, hade frågesport & music-quiz och drack mousserande vin. Blev dock lugnt med alkoholen då vi skulle köra bil söderut dagen efter.
 
År 2012 har varit ett händelserikt år med både trevliga och mindre trevliga minnen. Jag tog examen, jag har haft 3 jobb, vi har skaffat hund och köpt lägenhet. År 2012 har dock också präglats av sjukdomar vilket jag hoppas att 2013 inte bjuder på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0