Semester!

Kan knappt fatta det ännu. Nu ska jag vara ledig i två veckor och julafton är om 4 dagar! Har ingen julstämning över huvudtaget. Hoppas den kommer i helgen. Ska försöka lyssna på mycket julmusik idag och kanske baka något till julbordet. Ska även och klippa luggen. Daniel ska iväg till jobbet ännu idag. Tydligen skulle han klä ut sig så då väljer han finkläderna. ;)

Igår jobbade jag och min kollega sista dagen innan julledigheten. Vi var lite oroliga att telefonen skulle ringa i ett med ärenden som recept på näringsdrycker. Men telefonen var hyfsat lugn och vi kunde avsluta jobbet till lunch då vi åkte hem till chefen på julgröt. Det var ett trevligt initiativ. Jag som inte äter gröt hade laddat upp med en egen matlåda. :)
Alla hade också fått i uppgift att köpa med sig en julklapp för 50 kr på bokstaven S. Jag köpte sudoku och Söderhamns senap och fick en burk sylt - tranbärssylt från kilafors. Hemma var jag innan kl 16.

På kvällen tog vi en promenad ner på stan - i regnet. Har nästan gett upp hoppet om en vit jul. Hoppas läget är bättre i fjällen.

Nej nu håller memphis på och bråkar så det är väl bäst att kliva upp och gå med honom då. Fick ju nästan sova till kl 7 iallafall. Och ligga och dra mig till halv 8. I normala fall brukar jag vara på jobbet denna tid.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0