Valborgshelgen.

Nu har vi kommit hem igen efter en långhelg på västkusten. Både jag och Daniel har haft det mycket trevligt. Vi åkte ner med tåg på fredagen efter att Daniel hade jobbat klart. Det började inte så bra då vi fick stå hela vägen till Gävle, men sen fortsatte det bättre och resan gick riktigt snabbt då vi hade säsong 5 av Big Bang Theory med oss. Framme i Göteborg var vi vid 22-tiden. Jocke hämtade oss och hemma hos han och Zahra bjöds det på färska räkor med rostbröd och aioli. Mycket gott!!

På lördagen tog jag tåget mot Uddevalla medan Daniel lämnade kvar i Göteborg för att fiska hela helgen. För mig höll det på att gå tokigt då jag i panik hoppade av tåget för tidigt. Som tur var hittade jag en buss som gick till Uddevalla och framme var jag endast en kvart sen. Kvällen bjöd på förfest med ett gäng trevliga tjejer och en öl ute på en av krogarna. Hade mycket trevligt.

Dagen efter var en riktigt fin dag och efter frukosten tog vi på oss våra "snabba skor" och knallade iväg på en långpromenad längs den omtalade strandpromenaden. Det var underbart och vackert!! Vi stannade och åt lunch på en restaurang längs strandpromenade och jag köpte en XL-räkmacka med 200g handskalade räkor på. Mycket gott. Vi gick vidare och pausade hos Maddes pappa där vi blev bjudna på kaffe och fika. Kvällen avslutades med tacos och filmen "The girl with the dragon tattoo".

Måndagen blev en shopping-dag på stan. Vi strövade runt och jag hittade en svart kofta på 75% rea. Lämnade också in mina skor hos en skomakare eftersom de fick fläckar efter lördagens krogrunda då nån tappade en drink över mina fötter. Som tur var kunde skomakaren fixa bort fläckarna och nu ser de nästan ut som nya. Måndagskvällen avslutades med picknick i trädgården, där vi drack lite vin och spelade yatzy, vi grillade och så hade vi lite brädspelskväll.

På tisdagen var det tidig väckning och jag hoppade på en buss mot Göteborg. Jag mötte upp Daniel, Jocke och Zahra på centralstationen och vi käkade lunch innan jag och Daniel hoppade på tåget mot Ljusne. Det kändes lite drygt att sitta på tåget hela dagen eftersom det var kring 20 grader varmt och strålande sol. När vi kom hem fick vi åka och handla eftersom det ekade tomt i kylskåpet. Kvällen avslutades med lite plock-middag.

Jag har tagit lite bilder men har inte fått in dem på datorn ännu. Lägger upp dem sen men tills vidare får ni hålla tillgodo med en ny bild på Memphis.


Memphis 6 veckor står och poserar i matskålen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0