Midsommaren är slut.

Är återigen länge sen jag har skrivit något här på bloggen. Jag har haft så fullt upp med jobb, kommer hem sent på kvällen och då är det käka, leka med Memphis och sova som har gällt. I helgen har vi haft besök från Göteborg. Har varit väldigt trevligt. Vi har ätit massa god mat, umgåtts och busat med valpen. På midsommarafton var vi en sväng ner till Ljusnan så att grabbarna skulle få fiska lite medans jag och Zahra tog med picknickfilt och tidningar och så plockade vi en bukett med midsommarblomster. Memphis kunde inte riktigt koppla av och skulle springa av och an även om han var fast i koppel. På kvällen grillade vi och åt mat på balkongen och så avslutade vi med en omgång Monopol. Jag gav dock upp vid 2-tiden och gick till sängs. På lördag tog grabbarna en tur till Agntjärn med Memphis medans jag och Zahra tog en tur till Albertina för att ströva omkring och äta lunch. Sen mötte vi upp killarna vid sjön och hade med oss en termos kaffe. Memphis var helt slut efter en dag där men fortsatte ändå vara irriterad på måsarna som retades med honom.
Nytt som hänt med Memphis sen sist är att han älskar vatten, ja allt vatten förutom det i badkaret då. Han har plaskat och badat i både ljusnan och agntjärn. Han fortsätter att vara kaxig och självständig och älskar att testa gränser men däremellan är han jättemysig och kan ligga still och mysa i famnen. Det vi måste öva mer på är inkallning, vilket inte alltid funkar i dagsläget. Här nedan kommer lite bilder. :)
 
Det är tröttsamt att busa.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag känner igen Hatchi så mycket i dina bilder på memphis :)

Svar: De är ju för härliga! :)
Lindas Gott&Blandat

2012-06-24 @ 22:14:41
URL: http://emmaliiten.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0