Årets första kantareller!

I helgen har vi haft fullt upp. I lördags började vi med besök från Monica. Ica var så snälla att de bjöd på en tårta när jag snart fyller år så då hade vi prinsesstårta att bjuda på. :) Så fort Monica åkte kom Syrran och Pernilla. De har varit på O-ringen och var påväg norrut. 2 nätter stannade de i Ljusne. Vi hann med mycket. Grilla, trötta ut memphis, luncha på albertina, gå på födelsedagskalas och bli bjudna på gofika.
 
Idag har jag jobbat och varit på röntgen. När jag kom hem tog jag en promenad med memphis och när jag kom hem igen stod middagen på bordet.
 
Efter vi ätit packade vi ihop pick och pack och drog iväg till skärjeån, daniel för att fiska och jag och memphis för att få frisk luft och njuta av det underbara vädret. Vädret var underbart och memphis njöt. Jag blev sönderbiten av myggor, broms och knott. Blev dock lycklig när jag hittade årets första gula kantareller. Försökte lära memphis att han skulle leta fram dem åt mig. Han blev intresserad av vad jag höll på med och han hittade faktiskt flera stycken som han plockade upp, tuggade sönder och lämnade på marken. ;)
Tog några bilder även om många tyvärr blev oskarpa.
Man tager vad man haver, bajspåsar! :)

Kommentarer
Postat av: Dallas

Vilken lite buse ni har. Men det är klart det är skojigare att tugga lite på kantarellerna än bara nosa på dom :) Jag ska till Söderhamn tor-lör. Är ni i krokarna då? Skulle vara kul att ses.

2012-07-30 @ 22:41:53
Postat av: Dallas

Vilken lite buse ni har. Men det är klart det är skojigare att tugga på kantarellerna än bara nosa på dom :) Jag ska till Söderhamn tor-lör. Är ni i krokarna då? Skulle vara kul att ses nått.

Svar: Jag jobbar för fullt men Daniel är hemma dagtid. Vi är båda hemma torsdag kväll. På fredag eftermiddag åker vi mot stockholm för att ta färjan över till finland. Kom gärna förbi om du har tid på torsdag! (eller fredag f.m.).
Lindas Gott&Blandat

2012-07-30 @ 22:43:52
Postat av: Linnéa

Puttade Memphis i Daniel i sjön eller? Han såg så väldigt blöt ut! Underbart med lite kantareller iaf- oavsett om de fick bo i bajspåse eller ej :)

Svar: Daniel tyckte att det var lite varmt bara... ;) Det var en underbar kväll förutom alla småkryp som skulle bitas och ha sig. Nästa gång blir det myggmedel!!
Lindas Gott&Blandat

2012-08-01 @ 16:11:31
Postat av: Anka

Som vanlit star e na gott på edat bord, jennar jäter vi makaroner tills e rinner ur öronen.. :)
Vi ska å buri läit ås ut på svampjakt, ja satsar mest på att va bra sällskap, har noll svampkoll.
Ha du vuri me knä på röntgen, va tror doktorn?

Svar: Haha janå vi fösöker men no finns e makaroner på vårt bord ibland å. ;) Vad gäller svamp så vågar ja aldri plock nå annat än gula- och trattkantareller för länger än så sträcker int mina kunskaper se heller. Ja va bara på vanli röntgen å då såg dom ingenting onormalt. Dom ha skicka remiss ti ortopeden så får si om ja får en tid dit nångång. Så knepit me knä för emellanåt känner ja nästan ingenting och ibland så tar e sjukt bara ti ga vanligt. Hur ere me dina knän då?
Lindas Gott&Blandat

2012-08-06 @ 20:31:50
URL: http://anka.bloggsida.se
Postat av: Anne-Maria

GRATTIS Linda på din 25-årsdag! Önskar vi två i Vikby

Svar: Tack så mycket Anne-Maria! :)
Lindas Gott&Blandat

2012-08-12 @ 12:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0