Bloggtorka och överraskningar

Jag har inte haft en tanke på bloggen den senaste veckan. Såg nu när jag loggade in att jag har ett oskrivet inlägg som jag påbörjade med bilder från jul. Men orsaken till att jag inte haft tid att blogga är att jag inte orkat. Och jag orkar inte eftersom jag har JOBBAT! Jobbat som DIETIST! =) När jag var i Göteborg fick jag ett samtal från en hälsocentral i Ljusdal. Deras dietist har varit sjukskriven och nu hade de bestämt sig för att ta in nån. De hade fått mitt nummer från Bollnäs där jag var på intervju i höstas och de hade rekommenderat mig varmt. I måndags var jag på intervju och fick börja på en gång. Och jag stortrivs. Ja det är tufft att komma som nyutbildad och inte få nån introduktion av nån som kan jobbet och jobba ensam utan nån att diskutera med. Men det spelar ingen roll för det är så roligt att jobba och nu vet jag att jag valt rätt yrke! =)
Vikariatets omfattning är osäkert men jag har åtminstone heltid januari ut. Antagligen även förlängning så att jag kan jobba och överrapportera till ordinarie dietisten när hon kommer tillbaka. I veckan har jag pendlat till jobbet. Det har gått överraskande bra (120km enkel väg --> 3 timmar i bil varje dag) men tror jag ska kolla upp nåt vandrarhem nästa vecka om det blir dåligt väder eller om det blir sena dagar nån dag.

Har även fått hem examensbeviset nu. Så nu ska jag söka om legitimationen. Kostar bara 700 kronor.

Kommentarer
Postat av: Annas Gröna Kök

Grattis till jobbet! Stort lycka till :)

2012-01-14 @ 13:54:05
URL: http://annasgronakok.wordpress.com/
Postat av: Linda

Tack så mycket Anna. :)

2012-01-14 @ 20:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0