Konsert- och shoppinghelg i Stockholm

Är nu hemkommen efter en underbart rolig helg i Stockholm. Har inte träffat Bodil på över 1 år så det var riktigt roligt att ses igen. Och som vanligt när vi ses blir det mycket god mat, choklad, vin och många skratt. Denna gång bjöds det även på massa shopping och kent´s konsert på sjöhistoriska. Här kommer lite bilder, som alla är tagna med min nya mobil. Nöjd!! :) Första bilderna är från lördagen då vi fikade i kungsträdgården, gick förbi stockholms kulturfestival - operascen och åt finmiddag på en italiensk restaurang. Därefter kommer bilder från konserten. När vi kom till området såg vi inte ett moln på himlen och det var riktigt varmt och skönt. Vi tog varsin cider i öltältet och njöt för fullt. Vi gick och satte oss på gräsmattan för att ta plats och då började mörka moln rulla in över området. Som tur var hann jag springa och köpa varsin regnponcho (de bäst spenderade pengarna under hela helgen) och 15 minuter senare vräkte regnet ner i en halvtimme. Det höll på i en halvtimme och sen var det uppehåll resten av kvällen. Marken klarade inte av att absorbera regnet och gräsmattan blev till en enda leråker innan kvällen var slut. Konserten var magisk och avslutades med mannen i den vita hatten och fyrverkerier.
 
Jag försökte vara försiktig men det hjälpte inte........
 
Shoppingen resulterade i 2 par skor, 3 par byxor och 1 tröja. Ingen jacka som jag var ute efter. Såg inga som jag var intresserad av. :(
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Så härligt! Goda vänner, god mat och dryck och lite underhållning är en riktig energikick!

2012-08-21 @ 21:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0