Praktiken fortsätter..

..och höstrusket har anlänt. Usch vilket ruggigt väder vi har haft här idag. Är riktigt glad över att jag har fått befinna mig inomhus. Imorse när jag kom till hälsocentralen (där jag ska vara i 3 dagar nu med primärvårdsdietisterna i Hudiksvall) fick jag direkt 3 lämpliga kandidater som jag kunde ta om jag ville för att hålla i samtalen. Första var klockan 09.45 vilket betydde ganska lite tid för förberedelse. Men också lite tid för att hinna bli nervös. Jag tycker att samtalet gick bra och fick även beröm för samtalstekniken. Men informationen och informationsöverföringen kunde väl ha gått bättre. Det blev för mycket och för ostrukturerat, antagligen pga dålig förberedelse. Men praktiken är till för att öva och jag blev iallafall glad när handledaren märkte att jag använde mig av MI. =D

Imorgon ska jag ha nästa samtal och antagligen ska jag ha ett på onsdag också. Nu börjar det rulla på.

Är väldigt trött nu så ikväll blir det inte många knop gjorda. Sov fruktansvärt dåligt inatt och vaknade flera gånger. Vid halv 4 tiden vaknade jag och hade en sprängande huvudvärk så jag visste nästan inte vart jag skulle ta vägen. Klev upp och tog 2 huvudvärkstabletter och drack lite vatten. Men hade svårt att somna om och det kändes som en evighet innan tabletterna började verka. Daniels snarkningar i örat gjorde inte saken bättre direkt. :) Men när klockan ringde 05.45 var huvudvärken borta tack och lov. Har dock varit trött idag så ikväll ska det bli skönt att krypa ner under täcket.

Nej nu tror jag att jag ska äta lite rester av blåbärspajen som lämnade från igår. Ser den inte smarrig ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0