Min självutnämnde hemmafru.

Måste skriva några fina ord om min älskade sambo som har skött om matlagningen nu när jag är ute på praktik. Själv kallar han sig för hemmfru vilket jag inte riktigt kan hålla med om men han har varit jätteduktig och lagat supergod mat som nästan varit klar när jag kommer hem. I torsdags hade han köpt hem fläskkött och gjorde schnitzel med ugnsrostade rotfrukter och svampsås och igår hade han bjudit hem grannarna för en kväll med hemmagjord sushi. Kvällen blev superlyckad och maten god, ja till och med över förväntan. Kvällen avslutades med två omgångar Buzz hollywood quiz. Tyvärr kunde ingen av oss andra slå den självutnämnde hemmafrun som var överlägsen båda ronderna. ;)

Här kommer lite bilder från både torsdag och fredag.


Schnitzel med ugnsrostad potatis, morot och palsternacka samt sås med trattkantareller, rödgul trumpetsvamp och champinjoner.


Daniel serverar misosoppa som vi hade som förrätt under fredagens middagsbjudning.


Grannarna satt förväntansfullt och väntade på maten. :)


Misosoppa.


Daniel hade ansvar över rullarna.




Rullar med rom.


Lunchlådan idag. Inte så tokigt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0