Jag älskar getost.


Fick "cravings" efter getost häromdagen och köpte hem litegrann senast jag var å handlade. När jag kom hem hade jag ingen aning om vad jag skulle göra av den. :) Men igår tog vi tag i saken och fixade lite varma mackor med getost. Brödet är grov baguette. På har vi en röra av tomater, lök, persilja, salt och peppar. Blandningen lades på mackorna, getosten skivades och las på. Till slut hackade jag lite valnötter som jag strödde på och sist men inte minst så ringlade vi över lite flytande honung. In i ugnen i 15-20 minuter på 200 grader eller tills osten fått lite färg. MUMS!
Nackdelen var att brödet var lite svårätet så man kan gärna använda sig av ett bröd som är lättare att skära med kniv och gaffel, om man inte vill kladda ner händerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0