Dagen i bilder.

Tänkte börja med att visa vilka fina orkidéer jag fick av svärmor förra helgen. Mina två gamla byttes ut och flyttades till badrummet i väntan på nya blommor. Istället har fönstret i köket fått ett lyft av dessa.




Idag har vi varit ut i skogen och plockat svamp. Hittade både trattkantareller och rödgul trumpetsvamp som nu ligger i köket och torkar till mer lätthanterlig storlek. :)



Efter skogspromenaden tog vi det lugnt en stund och varvade ner med middag. Hann också plocka lite och så bakade jag en blåbärspaj av blåbären jag plockade för nån vecka sedan. Kvällen avslutades sedan med ett besök av grannarna. Då bjöds det på kaffe, saft och nybakt blåbärspaj. Smarrigt och omtyckt blev det.


Ska nu varva ner lite innan läggdags och tagga inför en ny praktikvecka. Min tredje. Usch vad tiden går fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0