Tjejhelg.

Har haft en fantastisk helg. En massa härligt tjejsällskap.
I fredags kom ju Maggie och Therese hit. Maggie och jag lagade räkgryta och käkade och så dök Therese förbi senare. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord till sena kvällen/natten med idol på i bakgrunden.
Och på lördag morgon åkte jag in till Söderhamn och plockade upp Linnéa. Vi åkte direkt till antikmässan och vi fyndade båda två. Jag köpte boken Anne Franks dagbok från 1953 och Linnéa fyndade en vacker klänning som passade henne jättebra trots att hon inte provade den innan.
Vi åkte in till stan och lunchade och så åkte vi hem till Ljusne. Där tog vi en promenad runt byn och sen tog vi det lugnt en stund innan det var dags för middag.
Vi hjälptes åt att tillreda Tomat- och paprikagrytan och den blev väldigt god. Vi åt med god aptit och sen fick vi oss varsin kopp kaffe med lite mörk choklad när vi bänkade oss framför tvn och såg premiäravsnittet av Så mycket bättre. Otroligt bra! Längtar redan till nästa program.
När klockan blev sen bestämde sig Linnéa för att sova kvar och åka hem idag först. Vi öppnade en flaska av mitt favoritrödvin och såg en knepig komedi. Gonatt sa vi klockan 1 och imorse vaknade jag tidigt. Eller egentligen var den väl inte så tidigt men eftersom man skulle ställa om klockan inatt så blev det tidigt. Blev väckt inatt också av min käre fästman som ringde och berättade att han gick hem från krogen. Kommer inte riktigt ihåg vad han sa. Vi får väl reda ut det ikväll. :)
Nu har jag precis käkat hamburgare, som jag blev sugen på när jag var på affären. Ska slänga mig ner i soffan och vila på maten och vänta på att Daniel ska börja dyka upp.
För även om helgen har varit fantastisk på alla sätt och vis så börjar jag ändå längta efter min man nu när jag är ensam igen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0