Helgens planer

Och vi som skulle få en lugn helg efter flera helgers intesiva program, men icke. Eftersom vi varit borta så mycket nu den senaste tiden och Daniel inte orkar göra något under veckorna så blir det att allt ska göras i helgen istället. ;)

Idag ska vi åka iväg in till stan för att spana in lite loppisar och se om jag hittar ett silverfat. Sen ska vi handla lite mat och städsaker. Ikväll ska jag provbaka lite fika. Det är Daniels tur att ha med fika till skolan på måndag och eftersom han frågade så snällt så ställer jag självklart upp. Man vill ju inte skicka något knepigt till lärarrummet så därför ska det provbakas och provätas först! :) Eventuellt kanske grannarna är sugna på att provsmaka också? =) Och då blir det lite fikabesök i helgen.
Annat vi ska göra i helgen är att börja städa lite inför advent. Ingen av oss tycker om att städa men åtminstone en gång per år vill jag städa lite grundligare och när passar det inte bättre än inför julen? Så det blir storstädning i helgen. Skulle också vilja ta mig iväg ut till svampskogs men får se om tid och väder tillåter. Såg på vädret att de lovar lite underkylt regn nu...

Pluggandet har gått okej denna vecka. Har nu skickat in 3 av 5 uppgifter om praktiken.
I måndags började en ny kurs också. Har skickat in en presentation av mig själv och varför jag vill läsa kursen. Nu väntar jag på att bli indelad i grupper, få hem kurslitteraturen och så ska jag börja med uppgift 1:2. Kursen heter Övervikt bland barn och ungdomar. Hoppas verkligen att den ska bli givande men är lite orolig över att det är en grundkurs som vem som helst får läsa. Jaja, det blir ju vad man gör det till!

Nu ska jag skriva handelslista och så småningom börja invänta Daniel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0