Årets första grillmiddag

Igår hade jag årets första grillmiddag. Daniel och Maggi som jag åt med har båda grillat förut iår. Men jag tror vi njöt alla 3 ändå. Middagen avnjöts ute på balkongen i kvällssolen. Härligt härligt! Det bjöds på riktig buffé av läckerheter.


Marinerad fläskkarré, hemlagad tzatsiki, köpt bernaisé. grillad majskolv, baconlindade champinjoner, baconlindade fefferonis, sallad med vattenmelon och fetaost och wrap med avokado, tomat, rödlök, mozzarella, koriander och limesaft.

Idag fortsatte solen att skina och det var ännu varmare så vi begav oss iväg på en liten roadtrip till grannarnas renoveringsprojekt och umgicks litegrann på fika ute i trädgården. Jag bakade sandtårtor med dottern och så bjöd vi på en andra fika. Utbudet var stort och vi bakade både hallon- och körsbärstårtor. Jag passade även på att fotografera lite blommor i trädgården. =)


Tårt- och kakutbudet


Häggen blommar för fullt här och det luktar så gott!


arbetsledarna? ;)


Nu ska jag börja packa ihop min väska och sen ska vi mysa i soffan hela kvällen. Imorgon bär det av mot Umeå och allvaret igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0