Underbar dag.

Har haft en riktigt bra dag hittills. Vi började ju dagen tidigt med tvätt. Sen kom Tommy med släp och så hjälpte jag till att lasta släpvagnen med saker som de skulle ta med upp till fjällstugan. Jag blev lämnad och då gjorde jag mig iordning och tog mig ner på stan. Mötte upp Pernilla (från jobbet) och Kenny (P´s f.d kollega) och så tog vi lunch på O´Learys uteservering. Det var jättetrevligt och maten var god, men jag borde tagit pastan som dom tog för den var riktigt riktigt bra. Själv åt jag en dagens hamburgare. Jag och Pernilla tog även varsin öl till maten. När jag lämnat dom gick jag en sväng via några butiker. Fastnade vid H&M´s rea och fick med mig några plagg hem. Blandannat en fin ljusrosa klänning för 150 kronor. Köpte även ett hårspänne som jag spanat länge på (dock ej på rea). :)

Sen gick jag till myrorna och köpte två böcker (totalt 35 kronor). Den ena var Brott och straff, en klassiker av Dostojevskij, och den andra är Alkemisten av Paulo Coelho. Nu har jag lite sommarläsning.

Jag slutade stadsrundan med lite matshopping. Köpte rotfrukter och chevréost som jag tänkte göra till middag. Köpte även lite grädde, center och jordgubbar som jag tänkte få ihop till lite efterrätt. Hittade ett recept på tobleronemousse som jag skulle göra men jag hittade ingen toblerone i affären så köpte lite center istället. Vi får se om det lyckas ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0