Semestern del 1

Har haft så mycke program så har inte hunnit skriva ett enda inlägg. Eller hunnit och hunnit. Klart jag hade hunnit skriva nånting sent på kvällen eller tidigt på morgonen men jag kände att lite "ledig" tid måste jag få ha också. Så här kommer en sammanfattning av vår vecka i Finland.

Båtresan gick riktigt bra. Var inte fullproppat med folk och vi behövde inte köra upp på rampen med bilen heller, så vi slapp av ganska fort. Jag åt dock en räksmörgås som var bland det värsta jag ätit så de kommer jag aldrig göra igen. Håller mig till dom goda pizzorna. Kände dock inte för en pizza klockan 8 på morgonen. :)
Vi mötte upp Pappa och Sirkka i stan när vi kom iland och så åt vi lunch på Panorama. Sen åkte vi till Vörå, handlade mat och satt å njöt på balkongen. Vi skulle tvätta bilen också men vi hade bara schampo med vax så jag och Sabina fick åka iväg till lantbrukscentralen för å köpa vaxfritt bilschampo. Påväg hem svängde vi förbi en familj som vi känner, eftersom vi hade hört rykten om kattungar. Där blev vi bjudna på glass och jordgubbar så det blev en riktig jackpot. =)
På kvällen grillade vi korv och majs och avnjöt det i solnedgången på balkongen. Efter middag åkte vi å hälsade på Emma & Thomas. Där blev vi bjudna kaffe å glass. Fick även träffa några andra som jag inte träffat på länge. Roligt! :)

På tisdagen var vi till Marinas och Adnan på en kopp kaffe. Sen skjutsade vi Pappa och Sirkka till stan eftersom dom ska på dansbandsveckan i Malung. Jag åkte å klippte mig och färgade håret och Daniel gick till mamma och hamnade ut för blodprovstagning (dock självförvållat). Sen mötte jag upp dom och så åkte vi ut till villan (sommarstugan). Där blev det middag och nåt glas vin.


Marina och Daniel tittar på när Adnan busar med katten.

Gullungen :)

På onsdagen åkte vi in till stan. Jag hade tid vid Mehiläinen. Träffade på Annelie som jag inte sett på evigheter så det var jätteroligt. Hade gärna stannat längre men vi skulle båda på lunch. Blev också stucken av mamma. Mina värden var jättefina trots jag ätit.  Vi käkade lunch med mamma på en asiatisk restaurang. Det var jättegott.
Dagen fortsatte sen med besök hos Farmor och Farfar i Pixne, Faster i Åminne och Mormor och Morfar i Tölby. Alla bjöd på gott att äta. Vi åkte med mommo och moffa till Abc och käkade middag. Kvällen avslutades med bubbelbad, en film och lite brieost.


Daniel och farmor

Farfar med sin favorittröja

å så en bild på en av farmors alla fina blommor.

Fasters hund Panda.

Fasters hund Kalle.

Utsikten i Åminne.

Daniel på båtbryggan.

Mika, Panda och Kalle. Panda var rädd för alla insekter så för att få ut honom på gården var dom tvungen att ta till kopplet. Så fort dom tog lös honom.....sprang han in och gömde sig. Men...

...han var så nyfiken och ville vara med så han stog i dörröppningen och tittade. :)

På torsdagen åkte vi ut till kusin Thomas med familj. Flickorna blev överlyckliga när dom fick nån att leka med och sminka. Vi blev bjudna på en god fisksoppa och kaffe. Här e lite bilder. :)


Resultatet av sminkningen. ;)

På kvällen blev det middag med mamma, freddi och sara ute vid villan.

På fredagen var vi å hjälpte till i festlokalen inför bröllopet. På kvällen åt vi middag med Eirik och Joanna och kvällen avslutades med Harry Potter 3D och en öl efter bion.

Idag ska vi göra några sista ärenden på stan och göra oss i ordning inför bröllopet. Hoppas på en magisk kväll.
På söndag klockan 8 på morgonen går båten mot Umeå. Där ska vi packa med oss några flyttlådor och sen bär det av mot Ljusne och O-ringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0