Nystart!

Så var det måndag morgon. Första dagen på vårterminen för Daniel och väckning var det halv 7. Han hade sovit dåligt inatt och trodde på att nervositet var orsaken. Inte för att jag vet riktigt vad han är nervös för, han längtade ju efter en nystart...
Själv sitter jag fortfarande i morgonrock, dricker kaffe och uppdaterar mig om vad som hänt i världen. Tydligen är det slut på snöslungor här i Gävleborg. Det har kommit så mycket snö.

Ska snart påbörja skrivandet igen. Jag har suttit varje dag sen vi kom hem från Göteborg men det har inte varit så effektivt. Känns som att det står ganska stilla. Arbetet ska vara inlämnat på fredag men skulle gärna se att det blir klart idag eftersom hela morgondagen går åt till resande och sen kommer jag att ha fullt upp med annat när jag kommer till Umeå.

Det blir att packa och plocka idag också. Åker ganska tidigt imorgon så då kommer jag inte att hinna med så mycket. Och så får vi fikagäster ikväll. Tog fram lite lussebullar ur frysen. Tänkte att det är lika bra att bjuda bort dem, snart vill man inte se lussebullar längre när tankarna börjar gå mot vår. :)

Mamma åkte till Thailand igår.. Är riktigt avundsjuk. Jag skulle också vilja dra iväg till varmare länder. Äta god mat, sola och bada, få lite färg på kroppen och lite avslappning i själen. Men jag ser också fram emot att flytta till Umeå och äntligen gå klart dietistprogrammet, trots att det betyder mera distansförhållande. Men det kan det vara värt! :)

Nu ska jag klä på mig, hämta mer kaffe och sätta igång med skolarbete. Sista rycket nu!!


[bild från google]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0