Livet fortsätter...

Jag lever och har det bra och denna termin har hittills startar ganska lugnt på schemat men inte så lungt i verkligheten! :) Vi håller på med en områdesbevakning som kommer att ta mycket tid framöver och hålla på tills efter tentan. Samtidigt håller jag på och reviderar det sista från idrottsnutritionskursen och har lagt arbetet kring kost vid graviditet och amning lite åt sidan och så har jag hållt i mitt allra första kostsamtal i samarbete med studenthälsan. Mycket spännande, intressant och nervöst men roligt!
Livet rullar på helt enkelt...

Tyvärr går det inte lika enkelt för alla. Jag tycker att det har varit alldeles för många dödsfall i bekantskapskretsen det senaste året och det får en verkligen att tänka efter och uppskatta det man har. Livet är orättvist när unga människor måste dö i förtid!! :(
Det senaste tråkiga beskedet kan ni läsa om här (en av mostrarnas blogg). Ett nyfött spädbarn som kämpar för sitt liv pga att läkarna inte gjorde akut kejsarsnitt i tid! Mina tankar är med familjen och alla anhöriga varje dag. Jag hoppas någonstans att om tillräckligt många skänker en liten stund av sitt liv till att ge familjen en tanke, så kommer lilla Alfred att få behålla livet.


Uppdatering:
Jag citerar moster Jenny´s facebook status: "Alfred fick sina änglavingar igår på kvällen, då han låg i sin mammas och pappas famn. Trots att han endast blev sex dagar gammal, lyckades han åstadkomma så mycket. Han fick tio tusentals människor, runtom i hela världen, att be. Kanske var det syftet med hans korta liv?"

Jag skickar mina tankar och kondoleanser till hela familjen och dess närmaste!


Kommentarer
Postat av: Bodil

Det är jobbigt när nära o kära måste lämna en! Ibland är livet orättvist, man får lov och tänka att Alfred har de bra nu, men visst är det surt att de inte gjorde kejsarsnittet tidigare! KRAM

2011-01-19 @ 18:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0