En mycket skön helg!

Så var det söndag kväll och ännu en helg har passerat. Egentligen har vi inte gjort så mycket och ändå har dagarna gått så fort. I fredags var vi på Bodypump. Jag har fortfarande träningsvärk och måste gå med spikraka ben för det värker när jag böjer på låren. ;) Det värsta är att jag inte ens tränade hela passet. Pga blodgivning på dagen blev jag lite yr mitt i passet och fick sätta mig ner och dricka vatten under 2 låtar. Jag fick iallafall reda på två relevanta saker:

1. Träna inte Bodypump samma dag som blodgivning
2. Jag är sjukt otränad!!! Dags att ta tag i saken....

Kvällen avslutades med soffmys och let´s dance.
Under lördagen gjorde vi inte heller mycket. Men vi hade bokat in ett Yogapass på förmiddagen. Vi ångrade oss båda men släpade oss iväg till iksu ändå. Passet gick bra men benlåtarna var väldigt jobbiga och att sträcka på kroppen i allmänhet var ansträngande men antagligen välbehövligt. Nu funderar vi på att börja gå på Yoga en gång i veckan för att sträcka ut kroppen och samla tankarna.
Resten av dagen spenderades i soffan framför skidstudion. Mot kvällen tog vi oss ner på stan och hyrde en film och köpte sushi. Sabina hade bara testat sushi en gång och det hade hon dåliga minnen från. men jag tvingade henne att testa igen. Jag tror hon fick bättre syn på sushi denna gång men hon är fortfarande inte såld. Men det var inte jag heller efter 2 gånger. Jag tror att det tog 3-4 gånger innan jag började älska sushi!
Kvällen avslutades med fångarna på fortet och filmen allt för min syster.

Idag har vi stått i köket mest hela dagen. Vi har dock varvat köksuppgifter med skidstudion. Vi bjöd in kusin Anna, Sebastian och Eric på 3-rätters middag ikväll.

Nu sitter jag och avslutar söndagkväll med ett glas rött vin framför datorn. Är alldeles för trött för att orka lägga in bilder och skriva recept så det får ni någon dag här framöver, men jag kan garantera att det är några recept som ni MÅSTE testa!! ;)

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Bodil

Härligt och träna bodypump, jag hade m sjuk träningsvärk efter första passet, blir bättre o bättre :)

2011-01-24 @ 09:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0