God morgon

Leverantören av tv här i Ljusne/Söderhamn håller på med kanaluppdatering så alla kanaler ligger nere just nu! Jag som brukar ligga och vakna till framför tvn och titta på Vakna med the voice. Jaja, istället tänkte jag lägga upp lite bilder på vår juliga lägenhet. På tal om bilder så är jag jätteledsen just nu. Vi har förlorat en massa bilder när en hårddisk krashade förut. :( Bland annat är det bilder från vårt förlovningskalas i Finland, vår semester på Åland den sommaren, nyår 2009, jul 2010 och nyår 2010. Säkert massa fler album också men det är dom jag har kommit på eftersom dom betyder nåt för mig. Att jag förlorar matbilder skulle inte göra lika mycket. Är iallafall otroligt tacksam för att jag skriver blogg nu eftersom iallafall några av bilderna från dessa album har publicerats på bloggen. Är dock lite bitter över att jag aldrig framkallade bilderna som jag pratat om så länge att jag ska göra. Bilderna på bloggen är så dålig kvalité att jag int vet om det går att framkalla dem.
 Jaja, nu till nåt roligare - Julpynt! :)


Julgranskulorna jag köpte i Gävle i helgen. De är från Åhléns.

Dekoration på loppisfatet jag hittade för nån vecka sen. När jag var och handlade i veckan hittade jag dock ett nytt fat som var runt och hade lite mönster så jag flyttade över dekorationerna till det.


Loppisfatet använde jag istället till adventsljusen på detta sätt.


Och så här blev det med adventsstjärnan och julgardinerna.


Har också äntligen fått upp gardinerna i sovrummet. Jag köpte dem samtidigt som jag köpte sängöverkastet men har inte orkat byta gardiner förrän nu. Är jättenöjd med dem men jag borde ta och stryka dem för när jag väl fick upp dem såg jag att de var ganska skrynkliga. Eller så kör jag på Daniels spår: "Äh de rätar nog till sig när de får hänga ett tag". ;)


Förutom julgranskulor och julklappar handlade jag ju även en massa blommor när vi var i Gävle. Så här "planterade" jag dem...

3 hyacinter hamnade i en glasvas med aluminiumfolie och så har jag dekorerat med kanelstänger och stjärnanis.


En hyacint hamnade i en glasburk.


Och den sista hyacinten står på mitt dekorationsfat i en glasskopp med lite vitmossa.


Köpte också en vit amaryllis som hamnade i en gammal salladsskål av rostfritt stål med lite vitmossa och en amaryllishållare eller vad det kallas. Den står dock lite ostadigt så hade kanske behövt ha lite mera jord eller mer mossa som kunde hålla den bättre på plats.

Har även varit ute och plockat lite tallris som jag ställt på trappan. Först hade jag ingen bra kruka så tog en vanlig inomhuskruka och ställde det i. Har dock varit stormigt här sista tiden och jag har varit orolig att den skulle blåsa omkull och gå sönder så när vi var i Gävle köpte jag en zinkhink.




Måste till sist bara visa vilken härlig färg himlen hade imorse. Ha en bra dag allihopa!


Kommentarer
Postat av: Jenn

Mats hittade ett jättebra recovery program för en tid sedan. Med hjälp av det så fick han tillbaka ganska många bilder från en hårddisk som crachade för ett par år sedan. Jag ska be honom informera dig om det. ;)

2011-12-01 @ 11:12:35
Postat av: E

Vílken julfin bostad ni har :)

2011-12-01 @ 18:36:33
Postat av: Linda

Tack och tack! :)

2011-12-01 @ 21:19:47
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0