Semestern del 3: O-ringen i Söderhamn

Hoppar över del 2 som jag tänkte döpa bröllopet till och går in på O-ringen-veckan. Har inte hunnit titta igenom vilka bilder jag vill publicera från bröllopet ännu så det får vänta ett tag till.

O-ringen är över för denna gång och för mig blev det löpning 4 dagar av 5. Första dagen missade vi eftersom vi reste från Vasa då. Andra dagen sprang jag en direktanmälningsbana och det gick riktigt bra. Eller så bra som det kan gå med tanke på att jag knappt har orienterat sen o-ringen för 2 år sen. Jag hade en fart på cirka 10 min/km och kom 82a av dryga 200 deltagare. Bättre halvan. =)
På tisdagen var det ledig dag från tävlingarna och då hade vi en riktig sightseeing-dag i Söderhamn. Vi började med att svänga in via Åsbacka trädgård för att köpa en uteblomma till mig. Sen fortsatte vi in till stan där vi hann avverka röda korsets secondhandbutik, apoteket, inredningsaffärer och så strövade vi omkring på gatorna. Såg en kort stund på när Zillah och Totte uppträdde. Sen gick vi upp till Östra berget och utsiktstornet Oscarsborg. Var väldigt fint där uppe och många som hade med sig picknick.
När vi gick ner var det mindre roligt att anlända till bilen. Vi såg en lapp på rutan och trodde vi hade fått böter. Som tur var, var det inga böter men när vi såg att någon hade lämnat namn, nummer och meddelandet "Ring mig" började vi gå runt bilen och titta vilka krockskador vi fått på nybilen. Daniel blev nervös så svetten började rinna men vi såg inga lackskador. Till slut såg jag vart olyckan skett. Någon hade backat in i extraljusen fram på bilen så glaset hade krossats. Vi ringde gubben och han lät trevlig. Vi skulle åka via Mekonomen så skulle det ordna sig. Vi packade in oss alla i bilen och åkte till Mekonomen. Där var det ingen som kände igen honom (som han sagt på telefon) så de fick ringa så han kunde komma dit och köpa nya extraaljus till oss. :) Medan Daniel var inne och fixade med bilen gick vi via en annan loppisaffär. En liten trodde vi men när vi gick in så var den jättestor med två våningar. Dock blev det inga andra fynd än några böcker.
Dagen avslutades med middag vid restaurang Albertina. Vi hade hört så mycke gott om den restaurangen så vi var tvugna att prova. Lyckat var det trots att det var massor med folk. Så där blir det definitivt fler besök om vi är i trakterna nån fler sommar.
Tredje etappen bestämde sig Daniel för att springa. Så fort han kom till tävlingsplatsen började han ångra sig men vi gick och köpte en bana och så gick vi till start. Daniel orienterade och jag sprang efter. Han var jätteduktig och gjorde det mesta själv. Jag var mest med som ett stöd. Duktig var han också och avslutade med en 39:e plats av 174. Dessutom var han så nöjd att han slog Sabina på spurten trots att han missade att stämpla vid mål.
På torsdagen lämnade Daniel hemma men jag följde ned å sprang. Gick helt okej även om jag gjorde några korkade missar. Slutade på en 42a plats av 235 så placeringsmässigt får jag väl vara nöjd.
Sista dagen bestämde sig Daniel för att springa en etapp till. Han ville tävla mot mig så vi valde samma bana och startade med 4 minuters mellanrum. Jag gjorde nån riktigt dum miss så var säker på att Daniel skulle komma ikapp mig men han bommade på samma kontroll. Det slutade med att jag vann med 8 minuter men jag hade inte en chans i spurtstriden där han slog mig med 7 sekunder. Jag slutade på en 9e plats den dagen och Daniel hamnade på en 32a plats (av totalt 147) så vi är nöjda båda två.

Vi åkte norrut nästan direkt efter tävlingarna på fredag och åt sen lunch/tidig middag på mitt jobb så Pappa, Sabina och Sirkka skulle få se var jag jobbar någonstans. Sen åkte de vidare norrut mot Umeå medan vi lämnade i Sundsvall.

I helgen har vi träffat Daniels kompis Jocke och hans fästmö Zahra och vi käkade middag tillsammans. Dessutom har vi varit ute till sommarstugan och ätit middag med Daniels familj och Farmor, som varit på besök från Piteå. Söndagskvällen avslutades med en fisketur vid Vindhem. Grabbarna fiskade och jag njöt av solnedgången med ett Sudoku.

Här kommer lite bilder!!


Sabina står vid utsiktstornet i Söderhamn.

Jag, Sabina, Sirkka och Pappa.

Daniel, inte så taggad inför löpningen etapp 3. :)

Daniel och Pappa, utmattade efter tävlingen etapp 3.

Sabina påväg till bilen etapp 3.

Jag påväg mot bilen etapp 3.

Sabina och Daniel innan start etapp 5.

I sundsvall: Daniel på brorsan hoj.


Lördag kväll; Middag med Jocke & Zahra. Här är Zahra i köket. :)

Sommarsallad med Salladsmix, tomat, rädisor, avokado och oliver.

Det bjöds på Ryggbiff med ugnsrostade potatisklyftor och lök, svampsås och sallad.

Och till efterrätt blev det äppelkaka med vaniljglass. Mums!


Söndagkväll; Fiske vid Vindhem.

Solnedgången i Vindhem.

Jocke fick fisk! :)


Har nu jobbat 2 dagar sen semestern avslutades. har varit mycke folk båda dagarna och idag hade vi bara 2 tallrikar ifrån sommarens rekorddag. Imorgon är det jobb igen och sen är jag ledig i två dagar. Nästa vecka blir det mycke jobb med både allsång och pubafton. Dessutom fyller jag år. Då har vi pratat om att tälta vid jobbet. ;)
Nu sova för att orka med morgondagen. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0