Köttbullar med parmesan och oliver



Häromdagen gjorde jag egna köttbullar. Jag satt och slösurfade runt olika matbloggar för att få inspiration och hitta nåt roligt recept att testa. Är så less just nu på att fantisera ihop varje vecka vad man ska koka ihop. Dessa köttbullar hittade jag på bloggen Linnéas skafferi. Det är inga vanliga svenska köttbullar utan lite medelhavsinspirerade med parmesanost och oliver. De blev verkligen lyckade! Smakerna är otroligt goda och det var väldigt enkelt att göra också. Man blandar ihop smeten, rullar till bollar och sätter dem på en plåt och in i ugnen. Det enda jag har att klaga på är att de blev lite torra. Jag vet inte om det beror på att köttfärsen hade varit fryst ganska länge eller om de borde köras en stund kortare i ugnen kanske. Oavsett vilket så tycker jag att ni ska testa detta recept. Receptet hittar ni HÄR på bloggen Linnéas skafferi.

Till köttbullarna kokade vi tagliatelle, gjorde en gräddsås av resterande grädde (passar säkert riktigt bra med en tomatsås också) och så hade vi en sallad med dressing. MUMS!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0