Helgen.

Ja nu är snart helgen förbi. Vad snabbt tiden går när man är i liv och rörelse istället för att ligga i soffan hela helgen. :) I torsdags var jag ju alltså på spexet. Jag vet inte om jag ska skriva så mycket om det eftersom det är så svårt att beskriva roliga händelser för de som inte har upplevt det, men jag kan ju hålla med om att spexet var otroligt roligt och de är ju så duktiga alla medverkande. Extra imponerad bli man ju när de kan improvisera det ännu roligare när publiken spontant ropar instruktioner, exempelvis att de ska ta om vissa stycken på ett annat språk eller förtydliga känslorna. Men allra roligast tyckte jag nästan reklamen i början var. De hade tagit kända reklamer och gjort om dem till umeå/studentrelaterat (exempelvis solsidan --> skuggsidan=ålidhem =). Kritiken jag har att ge var att det blev lite för långt. Jag blev så trött på slutet att jag inte riktigt orkade hänga med. Och då blev det bara irriterande när folk ropade spontaninstruktionerna när man själv bara ville att det skulle ta slut. Det tog så lång tid att folk t.o.m började lämna lokalen. En annan grej som irriterade mig under kvällen var att personerna bredvid oss tog våra platser efter pausen utan att ens fråga om det var okej. De gjorde väl inge fel regelmässigt eftersom biljetterna ej var numrerade och vi hade inte heller lämnat kvar några grejer men herrgud, vett och etikett kallas det!! Istället hamnade vi längre ut på kanten och så fick jag en lång person framför mig! :( Men men,, man får väl skylla sig själv när man är för snäll för att säga till!

I fredags var jag hemma hos Madde och så lagade vi middag och så vinkade jag av henne vid bussen när hon åkte hem för 2 veckor.
Igår var jag på skolan och pluggade. När jag kom hem så hade sabina varit och hämtat in lite ris som vi pyntade för att få lite påskstämning. Jag vet att det är lite tidigt men eftersom vi åker hem på torsdag så måste vi få njuta av pyntet lite innan påsk. =) Kvällen avslutades med bowling i sällskap med Anna & Sebastian. Sebastian vann med ett nytt personligt rekord och i kampen systrarna emellan så måste jag erkänna en förlust. Men jämt var det. Samma poäng första omgången och så vann Sabina med 1 poäng sista omgången. :)

Idag blir det att knalla till skolan för lite tentaplugg igen. Bäst så, så att man åtminstone får litegrann gjort. Hemma sitter jag bara å gör annat. Exempelvis skriver blogginlägg och så har jag gjort en partylåtlista på Spotify. Blev inspirerad av musiken igår. Det var typ discobowling med blinkade ljus i alla des färger och partymusik på hög ljudnivå!


Är ju tvungen att lägga upp lite bilder på vårt vrålsnygga påskris! Gula, gröna, rosa och orangea fjädrar. Påskägg och små kycklingar! Sabina är jätteavundsjuk på mina små gulliga kycklingar så får hålla hårt i dom när jag packar ihop pyntet sen, annars blir jag säkert av med dom. ;)

Kommentarer
Postat av: sabsa

men det var en GRYMT viktig poäng ;D och hur går det med pluggandet egentligen?

2011-04-17 @ 11:56:51
Postat av: Linda

jajaja..så viktigt kan det väl inte vara. Det var ju endast ett ynka litet poäng.. Nästan ingenting!! ;) Pluggandet blev lite segstartat idag men ack så effektiv jag var när jag väl kom igång. Tog mig igenom en hel bok!!

2011-04-17 @ 16:51:17
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0