1 år

Ja-a.. Då har vi varit förlovade i 1 år. Det är helt otroligt hur fort tiden går. Det är 1 år sen vi var i thailand. Känns nästan som igår.. Vad har då hänt under detta år? Inte speciellt mycket tror man vid första återblicken, men när man verkligen börjar fundera så har det ju faktiskt hänt en hel del. Vi flyttade alla våra möbler från Umeå till Ljusne. Det har varit en sommar med sommarjobb, fester och resor, jag bodde en termin i Ljusne där jag pluggade på distans och jobbade som vikarie på högstadieskolan, JAG KOM IN PÅ DIETISTPROGRAMMET, mera särbo-boende när jag flyttade tillbaka till Umeå, jul i finland och nyår i Göteborg och gubben har fyllt 30 år!!!
Nu har det snart gått 2 år sen Daniel flyttade till Ljusne för att börja jobba. Jag blir klar dietist till julen (förhoppningsvis, om jag klarar alla tentor) och då får vi se vart vi hamnar. Får jag jobb i gävleborg? Får jag jobb någonannanstans och flyttar Daniel med då? Får han jobb där jag får jobb eller hur kommer det att bli i framtiden? På ett sett är jag trött på särbo-boende samtidigt som jag tycker att det är viktigt att båda får jobba med det som man trivs med oavsett var det blir...

Det finns mycket att fundera på! :)

Igår firade vi 1 år tillsammans hemma med två rätters middag och film. Filmen vi såg var The Tourist med Angelina Jolie och Johnny Depp. Mycket bra tyckte jag. Förstår inte riktigt varför den fått så dålig kritik.
Maten vi gjorde var ryggbiff med sallad och till efterrätt blev det marängsviss. Se bilder och recept HÄR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0