Mors lilla olle i skogen gick...

Igår åkte vi iväg med Daniels kollega Folke till en av flugfiskeklubbens sjöar. Daniel och Folke fiskade medan jag tog en promenad ut i skogen. Mitt mål var att leta svamp och vitmossa. Jag började knalla, hittade vitmossa som jag plockade med mig. Tänkte lägga den mellan Ljungen ute på balkongen. Jag gick vidare, hittade ingen svamp så jag började plocka lite lingon istället. Det fanns inte mycket lingon där men fick ihop kanske 2-3 dl. Tänkte att jag kanske kan baka ett lingonbröd någon dag. När jag hade knallat runt i kanske 1½ timme började jag gå tillbaka mot sjön, och mittiallt ser jag att jag har klivit mitt i ett svamställe. Tyvärr klev jag sönder några.. :( De är fortfarande så små så jag plockade inga, men nu vet jag att det finns där. =D

 

Efter att jag hade fotograferat dem gick jag till bortre änden av sjön och så kom Daniel och hämtade mig på sin vita springare......ekan!! =)

 

Det var en mycket vacker kväll...

 

 

När vi kom hem slängde jag mig välförtjänt i soffan och tittade på Idol medan Daniel spelade lite dator.

Och JA!! Innan jag glömmer det,, Vi fick ett samtal igår också,, ett mycket glädjande samtal! =) Vi ska vara hundvakt i helgen... Vår kära Dixie!! :) Hon kommer redan ikväll, så nu blir det att städa och plocka undan allt från golven.. Ska bli mysigt.. Och så kommer vi oss iväg på lite långpromenader i helgen.

 

Mycket program idag. Tvätta, Städa och Plugga.. Eventuellt, om jag känner att jag hinner, så ska jag baka något som vi kan bjuda på när de kommer och lämnar Dixie.

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Visst e de roligt då man hittar nya svampställen.

2010-09-09 @ 14:24:00
Postat av: Linda

Ja verkligen!! Man blir så glad när man lyckas. =)

2010-09-09 @ 18:09:51
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0