Living Darfur


Skön låt som finns på min spotify-spellista.

Idag händer inte mycket. Vi är ganska slöa allihopa. Sitter framför tvn, dricker kaffe och går korta promenader med Dixie. Vi har planerat att gå iväg på en riktig långpromenad snart med henne. Men hon ska lugna ner sig ett tag först. Vi har köpt en ny leksak till henne som hon ÄLSKAR!! Det är en blå boll i gummi som har en liten "pingelklocka" i och som är fastbunden i ett rep. Vi tar tag i repet, svingar runt och kastar iväg med en jä*la fart,, och Dixie efter!! :) Vi var ute för drygt en timme sen och hon fick springa av sig. Så nu är hon trött. :)

Imorgon tänkte vi ta henne till sjön där Daniel brukar fiska och så ska vi ta en dag i naturen. Ha lite picknick och mysa. Hoppas bara att det går bra. Igår när jag var ute och promenerade med henne så gick vi in i skogen en sväng. Jag tänkte så att hon får lite utmaning. Mittiallt stack hon iväg ungefär som tjurarna i Ferdinand. Det gick så fort så jag hann knappt ropa hennes namn så var hon borta. Jag blev skitnervös och ringde Daniel samtidigt som jag sprang efter och ropade. Men hon syndes inte till nånstans.
Jag gick tillbaka till stigen och gick fram och tillbaka och ropade och letade. Till slut kom hon springandes i en jäkla fart, hyperventilerandes. Jag blev glad över att hitta henne samtidigt som jag blev rädd över hur hon lät. Jag var orolig för att hon hade blivit ormbiten eller stucken av jordgetingar och fått andningssvårigheter. Men hon svällde inte upp nånstans och idag är hon mycket bättre. Så vi gissar att hon fått syn på något djur, jagat efter och sen fått sig en smäll eller nåt och verkligen tagit ut sig helt och hållet.

Igårkväll var det bara lugn och ro som gällde alltså. Vi åkte och handlade, åt middag, gjorde en romtårta som vi sedan njöt av framför tvn på kvällen. Gud så gott det är. Vi blev bjudna på den av Daniels föräldrar förra helgen. De hade haft den till stugan när de hade surströmmingsfest och så fick vi smaka resterna dagen efter. Därför fick vi inspiration och gjorde en egen igår. Lägger upp receptet med bild senare!!

Imorse var det väckning halv 7 och idag var det jag som tog morgonpromenaden. :)
Nu ska jag dricka lite mer kaffe och ladda inför en långpromenad. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0