Kopparödla - Kopparorm




Usch, det ryser i hela kroppen bara jag ser bilden!

Under vår långpromenad i söndags såg jag två kopparormar (eller kopparödla som de tydligen heter). TVÅ stycken!!!!! Vad är oddsen? Och varför måste just jag se dem och hitta dem? Jag som blir illamående bara jag ser en orm på tv. *ryser*
Jaja,,, jag sprang bort därifrån med Dixie medan Daniel, (NO-läraren) stannade kvar och tittade på dem. Han påstår att dom var döda men jag vet inte om jag tror på det.... =P

Och häromdagen när vi var på kvällspromenad med Dixie så såg vi när hon hoppade till och stampade på någonting. När vi kom fram såg vi att det var en näbbmus. Hon hade hittat den på gräsmattan och den dog av ett stamp. Hon stampade ihjäl stackaren när hon säkert bara ville leka med det som rörde sig.

Så många djur har jag inte sett på länge, som jag har sett denna helg som hundvakt! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0